شناسهٔ خبر: 65270 - سرویس هوایی

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

انتصاب علی رستمی به سمت مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)/ ابلاغ ۱۰ ماموریت به مدیرعامل جدید شهر فرودگاهی

علی رستمی وزیر راه و شهرسازی طی حکمی علی رستمی را به سمت مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) منصوب و ۱۰ ماموریت برای وی مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی، علی رستمی را به سمت مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) منصوب کرد. رستمی پیش از این و پس از انتصاب شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل پیشین شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به عنوان معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، به عنوان سرپرست این شرکت منصوب شده بود.

اسلامی در این حکم با ابلاغ ۱۰ ماموریت برای مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مهم‌ترین ماموریت دولت را وضع و اجرای مقررات و تسهیل فرآیندها به منظور افزایش ایمنی، رفاه، بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان دانست و خطاب به رستمی نوشت: لازم است در طراحی و بازنگری سازمان و مدیریت اجرایی و فرآیندهای عملیاتی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر اساس استانداردهای بین‌المللی اقدام کنید. 

وی ادامه داد: ایمنی و استاندارد، الزامات غیر قابل شکست در عملیات هوانوردی است. از شما و هیات مدیره شرکت انتظار می‌رود بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده و چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای شرکت شهر فرودگاهی، طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اقدام کنید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با محوریت توسعه لجستیک در پهنه‌های تعیین شده در طرح جامع، در هم افزایی با فرودگاه به منزله موتور محرکه اقتصادی منطقه عمل خواهد کرد، گفت: لذا استقرار سیستمی مبتنی بر برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده لجستیک توسط مشاوران ایرانی و بین‌المللی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی یکی از وظایف اصلی پیش رو خواهد بود.

وی افزود: تدوین و نهایی سازی برنامه پنج ساله توسعه بر اساس مطالعات طرح جامع که پیش‌تر به تصویب وزارت راه و شهرسازی رسیده، جهت تایید و تصویب در مجمع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اولویت‌ها و اقدامات ضروری است.

اسلامی ترویج نگاه و فرهنگ ذینفع محور بین مدیران و کارکنان شهر فرودگاهی، در پاسخگویی و ارائه خدمات به مخاطبین و به ویژه در تعامل و همکاری با مسافران و سرمایه‌گذاران را یکی از کلیدهای اصلی این مجموعه برای موفقیت در سطح ملی و بین‌المللی دانست و گفت: سیاست دولت مبتنی بر آزادسازی و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی است. در هر صورت، لازمه این کار افزایش شفافیت و استقرار نظام رقابت در تمام حوزه‌های ماموریت شرکت است. لذا تدوین و اصلاح مقررات و آیین‌نامه‌ها مبتنی بر نیازهای کاربران و استقرار سامانه «پنجره واحد ارائه خدمات» جهت تسهیل بهره‌گیری از خدمات، تجارت و کسب‌وکار، می‌بایست به عنوان یکی از ضرورت‌ها در دستور کار شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه و مدرن سازی فرودگاه امام خمینی (ره) نیازمند سرمایه‌گذاری فراوانی است، با این وجود افزایش میزان بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌های انجام یافته باید در صدر فعالیت‌ها قرار گیرد.

این عضو کابینه دوازدهم با تاکید بر لزوم توجه به جذب فناوری‌های جدید و ارتقای فناوری‌های موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حوزه‌های عمومی و خصوصی گفت: اهداف مشخصی در طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منظور شده است. برنامه‌ریزی دقیق و تامین منابع لازم برای دستیابی به اهداف مطلوب و موفقیت مورد انتظار این فرودگاه در شبکه فرودگاه‌های منطقه باید مورد توجه شما و هیات مدیره باشد.

اسلامی در انتها نوشت: توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و استفاده از آن در شهر فرودگاهی، چه در مدیریت سازمان و چه در سهولت دسترسی مسافران، سرمایه‌گذاران و شهروندان به اطلاعات و خدمات و همچنین دسترسی به شبکه اینترنت در فرودگاه و سایر خدمات مرتبط مورد تاکید است.