شناسهٔ خبر: 65293 - سرویس ریلی

معاون مسافری شرکت راه‌آهن تصریح کرد

ارتقای کیفیت قطارهای مسافری در عین کمیت قطارها/ رشد ۱۳.۸ درصدی جابه‌جایی مسافران ریلی

سید حسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه باید ارتقای کیفیت قطارهای مسافری در عین کمیت آن‌ها باشد گفت: این شرکت در راستای ارتقای کمیت علی‌رغم آنکه تعدادی از ناوگان با عمر بالای ۳۰ سال را از مجموعه خارج کرده است شاهد رشد ۱۳.۸ درصدی جابه‌جایی مسافران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسن موسوی در مراسم بهره‌برداری از قطارهای ۵ ستاره شرکت نورالرضا بابیان اینکه این شرکت اقدامات لازم را برای ارتقا کیفیت قطارهای مسافری انجام داده است تصریح کرد: سیاستی که این روزها شرکت راه‌آهن با دستور مستقیم مدیرعامل خود دنبال می‌کند ارتقاء کیفیت قطارهای مسافری در عین کمت قطارها است.

وی افزود: تمامی قطارهای مسافری برای ایام نوروز آمادگی‌های لازم را برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان دارا هستند.

موسوی از رتبه‌بندی ناوگان مسافری ریلی خبر داد و گفت: قطارهایی که در شبکه سراسری طی مسیر می‌کنند به سه گروه ۵ ستاره،۴ستاره و ۳ ستاره نسبت به کیفیت خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند از سوی شرکت راه‌آهن طبقه‌بندی‌شده‌اند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن افزود: امسال در ایام پیک نوروز و برای اولین بار نوع قطار و ستاره‌های آن را در سایت راه‌آهن درج کرده‌ایم و مسافران می‌توانند بعد از خرید بلیت قطارها، نوع قطار، تعداد ستاره‌ها و امکانات برگزاری شده در بخش خدماتی و مسافری مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌ها صورت می‌گیرد اظهار کرد:شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری نسبت به ارتقاء درجه خود فعالیت‌های مستمری در این حوزه انجام داده‌اند و قطار‌های ۴ تخته و ۴ ستاره خود با انجام پیگیری‌های لازم و استاندارد‌های تعریف‌شده، دکوراسیون و کوپه‌های خود را تغییر دادند.

موسوی ادامه داد: هدف ما آن است که بر اساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته، قطار‌ها در شرکت‌های حمل‌ونقلی ۵ ستاره، ۴ ستاره و قطار‌های ۶ تخته ۲ ستاره و ۳ ستاره را افزایش دهیم.

لازم به ذکر است قطار‌های ۵ ستاره این شرکت مسافربری ریلی دیروز با حضور سرپرست شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون مسافری این شرکت و رئیس اداره کل راه‌آهن تهران به بهره‌برداری رسید که این مسئله باعث بهبود وضعیت حمل‌ونقل ریلی می‌شود.

قطارهای مذکور به لحاظ کیفیت، امکانات و خدمات رفاهی آن معادل هواپیما برای فرست کلاس است و هم‌اکنون ۲ رام قطار ۵ ستاره این شرکت در مسیر‌های کرج-مشهد، تهران-مشهد، اصفهان-شیراز و اصفهان –مشهد در حال فعالیت هستند.

همچنین باید در ادامه یادآور شد که دیروز ۶۰۰ زوج جوان با قطار‌های ۵ ستاره این شرکت به مشهد مقدس عزیمت کردند.