شناسهٔ خبر: 65301 - سرویس وزارتی

صفری در نشست امور بانوان مطرح کرد

تأکید بر نقش ویژه بانوان در ساختارهای مدیریتی/ تفاوت‌ها را پذیرفته ولی زیربار تبعیض نخواهیم رفت/ تحکیم بنیان خانواده از وظایف اصلی ما در حوزه بانوان است

مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان با بیان این نکته که ما باید تفاوت‌ها را پذیرفته ولی به هیچ عنوان زیر بار تبعیضات نرویم گفت: قطعا استدلال و نحوه طرح مشکلات ما بسیار مهم است که در این زمینه نیز باید به خوبی عمل کنیم. بدون شک زنان محور  اصلی در خانواده هستند و وظيفه‌ای خطير درحفظ خانواده با رويكردهای ارزشی دارند، بنابراین اهميت دادن به نظام خانواده و تحكيم بنيان آن از وظايف اصلی ما به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین نشست مشاوران دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در امور بانوان با حضور مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان برگزار شد.

صفری در این جلسه ضمن تأکید براینکه مشاوران موظفند در هر جلسه عملکرد خود به ویژه در سه ماهه اخیر را گزارش و به بیان موانع و مشکلات بپردازند گفت: وظیفه ما یافتن راهکارهای قانونی برای رفع مشکلات است، در این مسیر تغییر دیدگاه و پذیرش موضوع از سوی تصمیم‌گیران دستگاه مسئله‌ای مهم است که باتوجه به نگاه ويژه مقام عالي وزارت انشااله به نتایج خوبی برسیم.

وی با تأکید براینکه خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی در زمینه اهمیت نقش بانوان دیدگاهی روشن داشته و این مسئله در عملکرد وی طی مدت زمان حضورشان در وزارتخانه کاملا واضح است گفت: بدون شک زنان باید در ساختارهای مدیریتی نقش ویژه‌ای داشته باشند، در این حوزه استفاده از اهرم قانون حضور ۳۰ درصدی بانوان در بخش‌های مدیریتی، کمک بسیار بزرگی است چراکه در شرایطی که یک خانم ويا يك  آقا با توانایی‌های یکسان به عنوان گزینه‌های انتخاب در پست مدیریتی قرار می‌گیرند، این مسئله می‌تواند بسیار کارساز باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان با بیان این نکته که ما باید تفاوت‌ها را پذیرفته ولی به هیچ عنوان زیر بار تبعیضات نرویم گفت: قطعا استدلال و نحوه طرح مشکلات ما بسیار مهم است که در این زمینه نیز باید به خوبی عمل کنیم. بدون شک زنان محور  اصلی در خانواده هستند و وظيفه‌ای خطير در حفظ خانواده با رويكردهای ارزشی دارند، بنابراین اهميت دادن به نظام خانواده و تحكيم بنيان آن از وظايف اصلی ما به شمار می‌رود.

صفری در ادامه سخنان خود بانوان شاغل در وزارتخانه، خانواده كاركنان وزارت متبوع  و همچنین حقوق زنان و خانواده در راستای مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی را ۳ محور اصلی برنامه‌های خود در این دوره اعلام کرد و گفت: طی سال‌های گذشته مسئله کاربران و مخاطبان وزارت متبوع در برنامه‌های حوزه زنان بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت، در این راستا سعی کردیم تا  به کارمندان زن و خانواده كاركنان  در برنامه جدید پرداخته و رضایت آن‌ها را نيز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برنامه حوزه بانوان در خصوص ۳ محور مذکور با تأکیدات یکسان تهیه شده و درحال حاضر در دست آخرین بررسی‌ها قراردارد و به محض تأیید از سوی وزیر راه وشهرسازی ارائه و تشریح خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در روند تهیه این برنامه همواره سعی کردیم، برنامه‌های پیشنهادی قابلیت اجرا داشته و عملیاتی باشند که بدون شک برای تحقق نيز  به کمک تمامی بخش‌های ذی‌ربط نیاز خواهد داشت./