شناسهٔ خبر: 65339 - سرویس استان‌ها

۱۰پروژه ستاد بازآفرینی شهری خوزستان به اتمام رسید

رضایی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت : تاکنون عملیات اجرایی ۱۰ پروژه عمرانی ستاد بازآفرینی شهری در استان به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان, مدیراین اداره کل گفت : تاکنون عملیات اجرایی ۱۰ پروژه عمرانی ستاد بازآفرینی شهری در استان به اتمام رسیده است.

رضا رضایی با بیان اینکه انجام اقدامات زیربنایی لازمه توسعه محلات است، اظهار داشت: در خصوص تفاهم نامه سه جانبه شرکت بازآفرینی شهری، سازمان برنامه بودجه کشور و صندوق توسعه ملی ۱۰ پروژه عمرانی از بین ۳۹ پروژه مصوب به ارزش ۵۴۶میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: این پروژه های به بهره برداری رسیده مربوط به پنج شهر بندر امام خمینی(ره)، دزفول، شوشتر، خرمشهر و اهواز است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه دزفول بیشترین پروژه های به بهره برداری رسیده را دارد، گفت: در این شهرستان مناطق مدرس، سیاهپوشان و پیام نور شامل سکونتگاه های غیررسمی و بافت فرسوده قرار گرفتند.

رضایی یادآور شد: زیرسازی آسفالت، کف پوش گذاری، آسفالت معابر، و احداث سالن ورزشی از اقداماتی است که در این مناطق از شهر دزفول انجام شد.

رضایی بیان داشت: برای اجرای این اقدامات ۷۹ میلیارد ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی همچنین در خصوص پروژه های انجام شده در شهر بندر امام خمینی(ره) که شامل زیرسازی آسفالت معابر و احداث پارک کودک می شود، گفت: این اقدامات در محله صباغان که سکونتگاه غیر رسمی محسوب می شود با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد ریال انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین به احیا و بهسازی سر در امامزاده عبدالله در شهرستان شوشتر اشاره کرد و گفت: این پروژه در قالبت اقدام مشترک در بافت فرسوده این منطقه با هزینه ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.

وی در ادامه به زیرسازی و آسفالت در محله بافت فرسوده غفارنصیر شهر خرمشهر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

رضایی تصریح کرد: همچنین در محله کوی سیاحی شهرستان اهواز به عنوان سکونتگاه غیر رسمی پارک ثامن با هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال احداث شد.

این عضو شورای برنامه ریزی با تاکید بر اینکه مناطقی که استعداد و ظرفیت بازآفرینی شهری با رویکرد تولید مسکن را دارند در اولویت های اجرای این اقدام جامع مشترک در چارچوب یک نظام هماهنگ در سیاست گذاری توسعه شهری قرار خواهند گرفت، افزود: برابر مجوز وزیر راه و شهرسازی به استان ها، محلات و مناطقی که واحدهای مسکونی آنها در معرض خطر هستند می توانند از امتیازات این طرح بهره مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: تصور برخی از سند ملی بازآفرینی شهری آسفالت و تغییر نمای محلات است در صورتی که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه سیاست تولید مسکن را در پیش گرفته است.