شناسهٔ خبر: 65343 - سرویس استان‌ها

حذف نقاط حادثه خیز از اولویت‌های اساسی راهداری اردبیل

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰۵ نقطه حادثه‌خیز استان را اصلاح و به ۹ مورد رسانده‌ایم که حذف همه این نقاط در سال جدید با جدیت تمام در این اداره کل دنبال میشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل, مدیر این اداره کل گفت:۱۰۵ نقطه حادثه خیزاستان  را اصلاح و به ۹ مورد رسانده ایم  که حذف همه این نقاط در سال جدید  با جدیت تمام در این اداره کل دنبال می شود.

علی رحمتی که  در جلسه کارگروه وضعی امنیتی و پیشگیری از سوانح جاده ای درسالن جلسات  اداره کل راهداری سخن می گفت افزود: از آنجایی که حذف نقاط حادثه خیز در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای نقش اساسی دارد ،نقاطی که بیش از یک مورد تصادف در آنها رخ داده و یا مشکلاتی دارند شناسایی و برای اصلاح نقطه مورد نظر برنامه ریزی انجام می شود  که از این نظر اردبیل جزوه استان های پیشرو کشور محسوب می شود.

 رییس کمیته حمل ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل در این خصوص  از شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز دیگرتوسط پلیس راه  در جاده های استان خبر داد و تصریح کرد: به محض تایید این نقاط در کمیته مربوطه برنامه ریزی و اقدام عملی  لازم جهت اصلاح و رفع آنها صورت خواهد گرفت  تا شاهد جاده ای امن و سالم و بدون حادثه در سال جدید باشیم.

رحمتی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ اردبیل رتبه سوم کشوری را در کاهش تصادفات جاده ای  با ۱۲۴فوتی به خود اختصاص داده است اظهار داشت:انتظار می رود در سال جدید با کنترل های لحظه به لحظه،اعمال بازدارنده  وتصمیمات انجام شده رتبه دوم کشوری را در این زمینه  کسب کنیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه های استان اردبیل از استقرار ۱۲۰ اکیپ راهداری در قالب ۴۵۹ نفر نیروی انسانی جهت استقبال و خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبرداد وگفت:نیروهای زحمت کش راهداری با ۲۵۱ دستگاه ماشین آلات در ۱۲ راهد ارخانه  ثابت و سیار استان در آماده باش کامل هستند تا به مسافران و گردشگران  نوروزی خدمات ارائه دهند.

رحمتی ادامه داد:در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرهای استان استراحتگاه هایی جهت استقبال و استراحت مسافران به همت دستگاه های مربوطه ایجاد و از رانندگانی که مقررات را رعایت کرده اند تشویق خواهند شد.

وی همچنین از توزیع ۲۰هزار بروشور نوروزی جهت آشنایی مسافران نوروزی از اقامتگاه ها، نمازخانه ها ،مجتمع های خدماتی رفاهی و بین راهی و نقاط حادثه خیز خبر داد و افزود:از بریدگی های  بزرگراه ها نیز بازدید بعمل می آید تا با رفع مشکلات موجود و نصب علائم و هشدارها شاهد هیچگونه تلفات و تصادفات جاده ای در این ایام نباشیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل به فعالیت اکیپ های راهداری  پس از اتمام طرح نوروزی اشاره کرد و گفت:همکاران راهداری بعد از ۱۳ بدر نیز در مناطق برفگیر مستقر خواهند شد و تا پایان اردیبهشت در مناطق برفگیر عملیات برفروبی را انجام خواهند داد.

علی رحمتی اظهار کرد:۱۳ مجتمع خدماتی رفاهی وبین راهی نیز بصورت شبانه روز آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در جاده های استان هستند.