شناسهٔ خبر: 65355 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان كرمان اعلام كرد:

آثار تاريخی کرمان استراحتگاه مسافران نوروزی می‌شوند

عراقی کرمان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: با تسطیح و تغییر کاربری اماکن تاریخی دارای جاذبه توریستی و نزدیک جاده ها، استراحتگاه های موقت برای رفع خستگی مسافران نوروزی این استان ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان, معاون راهداری این اداره کل گفت: با تسطیح و تغییر کاربری اماکن تاریخی دارای جاذبه توریستی و نزدیک جاده ها، استراحتگاه های موقت برای رفع خستگی مسافران نوروزی این استان ایجاد می شود.

احسان عراقی زاده افزود: با این اقدام علاوه بر معرفی جاذبه های توریستی استان، رانندگان وسایل شخصی می توانند با استراحت و استفاده از فضای استراحتگاه، با آرامش خاطر بیشتری به سفر خود ادامه دهند.

عراقي زاده تصریح کرد: از جمله استراحتگاه های موقت نوروزی، اثر تاریخی میل نادری است که از آجر ساخته شده و ۱۳متر ارتفاع دارد و در مسیر ۱۰۰ کیلومتری بم - زاهدان از دوران افشاریه بر جای مانده که این مکان اینک در حال انجام عملیات اجرایی برای تغییر کاربری به استراحتگاه بین راهی است.

وي تصريح كرد:  ۳۰ مجتمع خدمات رفاهی استان کرمان اینک در حال خدمات دهی به مسافران بین راهی هستند اما با توجه به وسعت استان کرمان و طولانی بودن فاصله های شهرستان ها، استراحتگاه های موقت نوروزی در جاده های استان می تواند به ایمنی راهها در ایام نوروز ۹۸ کمک کند.