شناسهٔ خبر: 65359 - سرویس استان‌ها

خراسان‌جنوبی مستعد توسعه بنادر خشک

امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی درجلسه شورای برنامه ريزی خراسان جنوبی گفت : این استان پتانسیل توسعه بنادر خشک را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان خراسان جنوبي،  معاون وزیر راه و شهرسازی درجلسه شوراي برنامه ريزي خراسان جنوبي گفت : این استان پتانسیل توسعه بنادر خشک را دارد.

امیر امینی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تنها راه توسعه استان، توسعه تجارت و خدمات بوده و در کنار آن کشاورزی و صنعت می‌تواند اهرم‌هایی برای پایداری توسعه شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند تعاملات سازنده با استان فراه در نزدیکی استان هستیم، تصریح کرد: اعتبارات خوبی برای محور فراه به میل ۷۸ اختصاص یافت و امیدواریم در سال ۹۸ نیز این اعتبارات به خوبی اختصاص یابد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌های استان با اعتبارات اندک ساخته شده و نیاز به نگهداری و پایش دارد گفت: راه‌های کویری مجاری توسعه استان هستند که خوشبختانه طرح ملی در این زمینه وجود دارد. امینی افزود: کمک ویژه‌ای به استان برای توسعه این راه‌ها مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه دو کریدور اصلی کشور در این استان وجود دارد، اضافه کرد: پیمانکاران با ۴۰ میلیارد تومان بدهی با سختی در محور بیرجندبه قاین فعالیت می‌کنند که جزو مشکلات اصلی استان شده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در رابطه با اتصال راه‌آهن استان به ایستگاه یونسی گفت: این پروژه نیاز به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار اعتبار دارد و صندوق توسعه ملی برای کمک به این پروژه اقدامات اولیه را انجام داده است.

امینی به درخواست تخصیص اعتبار برای راه‌های روستایی استان اشاره کرد و افزود: اگر امکان دارد برای مطالبات راه‌های روستایی استان اقدام شود.وی تاكيد داشت: پهنه شرق کشور در محدوده خراسان‌جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک است.