شناسهٔ خبر: 65363 - سرویس استان‌ها

مانور پاکسازی حریم راه‌ها در محورهای استان كرمان برگزار شد

مانور کرمان اولین گردهمایی بزرگ اکیپ‌های راهداری و دوستداران محیط زیست و طبیعت در روز «حریم پاک راه‌ها» در محورهای برون شهری استان كرمان با حضور مسئولين دستگاه‌های ذيربط و گروه‌های طرفدار محيط زيست در مركز و شهرستان‌های سراسر استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان, اولین گردهمایی بزرگ اکیپ‌های راهداری و دوستداران محیط زیست و طبیعت در روز «حریم پاک راه‌ها» در محورهاي برون شهري استان كرمان با حضور مسئولين دستگاههاي ذيربط و گروههاي طرفدار محيط زيست در مركز و شهرستان هاي سراسر استان  برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در مراسم  اصلي روز جاده هاي پاك كه در ۳۰ كيلومتري جاده بم برگزار شد، گفت: نوروز امسال در تمام راه‌های استان کرمان طرح حریم پاک اجرا می شود.

حاج سيد عليخاني با اشاره به وجود ۱۳ هزار کیلومتر راه در استان خاطرنشان کرد: استان ما پنجمين استان  حمل و نقلي کشور است و سال گذشته ۲۹ میلیون تن بار ازمبادي سراسر استان به نقاط مختلف كشور حمل کرده است.

وی افزود: تردد جاده‌ای طرح حریم پاک با هماهنگی دستگاه‌های زیربط، پلیس راه منابع طبیعی، محیط زیست ،نیروی انتظامی در نوروز امسال در تمام راه‌های استان کرمان اجرا می شود.

سید علیخانی گفت: این طرح در نوروز امسال برای ایمنی مسافران نوروزی انجام می شود و تا پایان سفره‌های نوروزی به صورت جدی در محور‌های اصلی و پر تردد راه‌های استان کرمان انجام خواهد شد.

وی گفت: امسال گشت صیانت از حریم راه‌های استان نيز با همکاری نیروی انتظامی و گشت زنی راه‌ها انجام خواهد شد و هر گونه تعرض و خلل در راه‌های استان با برخورد قضایی روبه رو خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه ما باید این مسئله را از خانواده‌ها شروع کنیم و آنچه که در این راستا اهمیت دارد فرهنگ‌سازی است، افزود: هدف داشتن جامعه‌ای پاک و بدون زباله در شهرها و بيابان هاست .

حاج سيدعليخاني با تأکید بر اینکه ظرف‌های پلاستیکی باید از طریق بازیافت به چرخه برگردد، گفت: آموزش جداسازی زباله‌های خشک و تر بسیار حائز اهمیت است و ما باید محیط زیست را سالم نگه داریم و آن را به نسل‌های بعد تحویل دهیم واصحاب رسانه می‌توانند  مهمترين نقش را در اين ميان  ايفا كنند.