شناسهٔ خبر: 65450 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهرخانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد

تأثیر چشمگیر مصوبه هیات وزیران در کاهش هزینه‌های شرکت عمران برای ساخت خدمات روبنایی/ آینده خوبی در انتظار شهرهای جدید است

حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه طبق مصوبه جدید، هزینه‌کرد شرکت عمران برای احداث خدمات روبنایی دیگر معافیت نبوده و به جای مالیات قطعی تلقی می‌شود گفت: بدون شک با این اقدام دست ما برای هزینه در این حوزه بازتر می‌شود و می‌توانیم خدمات بیشتری در بخش‌های گوناگون فرهنگی، آموزشی و ... در شهرها ایجاد کنیم.

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص مصوبه اخیر هیات وزیران مبنی بر نحوه سرمایه‌گذاری شرکت در ساخت خدمات روبنایی در شهرهای جدید گفت: هزینه‌کرد شرکت عمران شهرهای جدید برای ساخت خدمات روبنایی در این مناطق در چند سال گذشته نیز به حساب مالیات قطعی این شرکت محسوب شده و جزو قوانین رایج بود اما پس از مدتی با تصویب قوانین جدید این قانون لغو و از جمله معافیت‌های شرکت اعلام شد.

طاهرخانی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های جدی وزیر راه و شهرسازی این مسئله منجر به نشکیل جلسه‌ای در معاونت حقوقی ریاست جمهوری شد که در نهایت استدلال‌های شرکت برای بازگشت قوانین به حالت قبل پذیرفته و این مصوبه به امضا رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه طبق مصوبه جدید، هزینه‌کرد شرکت عمران برای احداث خدمات روبنایی دیگر معافیت نبوده و به جای مالیات قطعی تلقی می‌شود گفت: بدون شک با این اقدام دست ما برای هزینه در این حوزه بازتر می‌شود و می‌تواینم خدمات بیشتری در بخش‌های گوناگون فرهنگی، آموزشی و ... در شهرها ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه این مصوبه در کاهش هزینه های شرکت عمران شهرهای جدید در محل ساخت خدمات روبنایی تأثیر بسزایی خواهد داشت گفت: قطعا در این حالت قدرت مانور ما در سرمایه گذاری برای ساخت خدمات بیشتر، افزایش یافته و آینده خوبی را برای شهرهای جدید به همراه خواهد داشت.

گفتنی است هیات وزیران در جلسه ۱۹ اسفندماه ۹۷ به پیشنهاد شماره ۳۷۳۳۸.۱۶۰۵۶۸ مورخ ۱ اسفندماه ۹۷ معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران استفاده از منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به عنوان مالیات‌های شرکت را تصویب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

در اجرای تبصره ماده (۵) قانون ایجاد شهرهای جدید – مصوب ۱۳۸۰- سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به حساب مالیات‌های قطعی شده شرکت منظور خواهد شد./