شناسهٔ خبر: 65468 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد:

استقبال ویژه از مسافران روز نخست سال در فرودگاه زاهدان

فرودگاه زاهدان مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان با تاکید بر آمادگی کامل فرودگاه زاهدان برای پروازهای نوروزی از استقبال ویژه از مسافران در روز نخست نوروز با اجرای موسیقی محلی زنده در ترمینال و اهدای گل به مسافران خبر داد.

حسن اعرابی مقدم، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پروازهای نوروزی در فرودگاه‌های این استان گفت: در ایام نوروز، پروازهای هفتگی فرودگاه زاهدان کاهش یافته و از ۹۰ پرواز در هفته به ۸۰ پرواز در هفته می‌رسد.

وی علت این کاهش را نوع تقاضای پروازهای زاهدان توصیف کرد و افزود: پروازهای زاهدان عمدتا اداری هستند و طبیعتا در ایام نوروز، تقاضا برای سفرهای هوایی در این فرودگاه کاهش می‌یابد. به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی ترجیح می‌دهند هواپیماهای خود را به مسیرهای پر رفت‌وآمد منتقل کنند.

با این حال اعرابی مقدم از آماده‌سازی ترمینال فرودگاه زاهدان برای انجام پروازهای نوروزی خبر داد و گفت: آمادگی کلیه نیروهای عملیاتی، مراقبت پرواز، الکترونیک، ایمنی زمینی، در ایام نوروز جهت انجام امور محوله، آمادگی نیروهای پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی در این ایام، نظافت و زیباسازی ترمینال‌ها و اماکن فرودگاهی و نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در این ایام به طور ویژه و همچنین نظارت بر غرفه های تجاری ترمینال های فرودگاه زاهدان از جمله برنامه های نوروز ۹۸ است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی شده تا در روز نخست نوروز، موسیقی محلی زنده در ترمینال اجرا شده و به مسافران خروجی و ورودی گل اهدا شود.