شناسهٔ خبر: 65469 - سرویس مسکن و شهرسازی

در ساختمان دادمان برگزار شد

نشست بررسی احداث مسکن برای اقشار کم درآمد با حضور مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن

جلسه نشست بررسی احداث مسکن برای اقشار کم درآمد با حضور مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین نشست بررسی احداث مسکن برای اقشار کم درآمد با حضور عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی، معاون مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن و نمایندگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست نقش هر یک از نهادهای شرکت‌کننده در تهیه مسکن و  تامین بخشی از برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت دوازدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین موانع پیش‌رو و امتیازات این نهادها برای احداث مسکن احصا شد.

فرهادیه در این نشست با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در یک بازه زمانی دو ساله گفت: در این برنامه احداث ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۰ هزار واحد بر عهده شرکت بازآفرینی شهری ایران و ۲۰۰ هزار واحد بر عهده شرکت شهرهای جدید گذاشته شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که در این برنامه، دهک‌های یک و دو درآمدی جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، نهادهای حمایتی همچون بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) موظف شده‌اند تا تهیه مسکن برای این اقشار را در دستور کار قرار دهند. مسکن‌های احداث شده توسط این نهادها، بخشی از برنامه دولت برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را تشکیل خواهند داد.

گفتنی است نشست بعدی در این زمینه با حضور بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام برگزار خواهد شد.