شناسهٔ خبر: 65512 - سرویس وزارتی

با حضور وزیر راه وشهرسازی و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شد

بهره برداری از اسکله ۵۰ هزار تنی مجتمع بندری نگین بوشهر

بندر عباس دو پروژه احداث اسکله ۵۰ هزار تنی مجتمع بندری نگین و پروژه لایروبی اسکله نگین تکمیل و به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی پروژه لایروبی اساسی کانال داخلی و خارجی بندر بوشهر و عملیات اجرایی جاده و پل دسترسی جزیره نگین جریان سفر به استان بوشهر با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر دو پروژه احداث اسکله ۵۰ هزار تنی مجتمع بندری نگین با سرمایه ۹۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و پروژه لایروبی اسکله نگین تکمیل و به بهره برداری رسید. 

با تکمیل این پروژه بهره برداری از اسکله بتنی به طول ۳۰۰ متر و عرض ۳۰ متر با استفاده از ۴هزارتن میلگرد و ۷۵۰۰ متر مکعب  در ۱۹ ماه آغاز شد.

اجرای پروژه لایروبی اسکله نگین نیز با هدف افزایش ظرفیت تخلیه بارگیری و امکان ارائه خدمات به کشتی های ۳۰ هزارتن در فاز اول و ۵۰ هزار تن در فاز دوم را فراهم می کند. 

با تکمیل این پروژه، بهره برداری از محدوده لایروبی شده از طریق برداشتن یک میلیون متر مکعب گل و لای و ایجاد عمق ۱۲.۵ متری آغاز می شود. 

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی لایروبی کانال داخلی و خارجی به طول ١٧٤ کیلومتر و عمق ۱۰,۸ و ۱۰.۳ متر بندر بوشهر آغاز شد که با حجم ۵ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار متر مکعب و  با هزینه  ۱۹۰ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام می پذیرد.

در سفر امروز وزیر راه  وشهرسازی به استان بوشهر عملیات اجرایی احداث جاده به طول ۹ کیلومتر و پل ۱۹۷ متری برای دسترسی به جزیره نگین نیز آغاز شد. هزینه اجرای این پروژه ۶۳ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی  تأمبن خواهد شد.