شناسهٔ خبر: 6552 - سرویس شرکت‌ها

امینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی در نیمه نخست ۹۴/ ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به کشورها

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از آمادگی سازمان‌ها و نهادهای وزارتخانه برای برگزاری نخستین همایش بین المللی سرمایه‌گذاری در حمل و نقل٬ مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: برنامه وزارتخانه ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به همه کشورهای سرمایه‌گذار خواهد بود.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره برگزاری نخستین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل٬ مسکن و شهرسازی گفت: در حال حاضر اصلی‌ترین هدف ما یکپارچه‌سازی و هم‌سوسازی نهادها و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری خود به سرمایه‌گذاران خارجی است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه برای هم‌سوسازی٬ یکپارچه‌سازی و آمادگی بیشتر میان دستگاه‌ها، نشستی مقدماتی با حضور تمام نهادهای ارائه دهنده‌ بسته‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد٬ افزود: سعی ما برگزاری همایشی با خروجی مثبت و بازدهی مناسب است به همین منظور تمامی دستگاه‌ها را برای انتقال تجربیات خود دور هم جمع کردیم و موثرتر کردن هزینه‌ها مهم‌ترین هدف برگزاری این نشست مقدماتی بود.

وی با بیان اینکه برگزاری نخستین دوره این همایش بین المللی با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادهای زیر مجموعه وزارتخانه میسر می‌شود٬ تأکید کرد: البته در این میان نقش روابط عمومی و دفتر سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی پررنگ‌تر از سایر دستگاه‌ها است.

امینی درباره تعامل ایران با سایر کشورها گفت: در حال حاضر کشورهای هدف ما در سطح بین المللی برای سرمایه‌گذاری‌ خارجی مشخص است و حتی اینکه کدام یک از کشورها در کدام بخش حمل و نقلی یا شهرسازی برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند هم مشخص است ولی برنامه وزارتخانه مشارکت عمومی همه کشورها در فضای باز سرمایه‌گذاری برای شرکت در پروژه‌ها و طرح‌های ارائه شده٬ خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذار فعالیت اقتصادی مطمئن و با سود مناسب اهمیت دارد٬ ادامه داد: اگر ما بتوانیم در همایش پیش رو پروژه‌ها و فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در ایران را برای سرمایه‌گذاران خارجی به خوبی تعریف کنیم٬ قطعا آن‌ها هم فرصت‌ها را به خوبی می‌شناسند و چنین موقعیت‌هایی را از دست نمی‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای سرمایه‌گذار خارجی محدوده و مکان جغرافیایی اهمیت چندانی ندارد و آ‌ن‌چه در یک سرمایه‌گذاری اهمیت می‌یابد مناسب و به‌‌صرفه بودن آن است نه مسائل دیگر؛ بنابراین سعی ما باید این باشد که فضا را برای سرمایه‌گذاری گشورهای دیگر فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: تا زمانی که دستگاه‌ها و نهادهای زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی آماگی کامل برای ارائه‌ بسته‌های سرمایه‌گذاری خود نداشته باشند٬ فراخوان و دعوتی از کشورهای سرمایه‌گذار برای حضور در همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل٬ مسکن و شهرسازی نمی‌شود ولی برنامه وزارتخانه این است که در ۶ ماهه ابتدای سال ۹۴ این همایش را برگزار کند. /