شناسهٔ خبر: 65534 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

پیش‌بینی رشد سفرهای دریایی در نوروز ۹۸/ آمادگی ناوگان مسافری دریایی با ظرفیت ۸هزار صندلی

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: درخصوص تمهیدات سازمان برای نوروز ۹۸ اقدامات گسترده‌ای به منظور آمادگی زیرساخت‌ها و روبناهای گردشگری در بنادر کشور انجام شده است.

محمد راستاد در گفت‌ گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی برای نوروز ۹۸ اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوری اقدامات گسترده‌ای را به منظور آمادگی زیرساخت‌ها و روبناهای گردشگری دریایی کشور اعم از پایانه‌های گردشگری و اسکله‌ها در تمامی حوزه‌های گردشگری دریایی انجام داده است.

وی افزود: خوشبختانه با انجام اقداماتی که توسط همکاران در نوار ساحلی شمال و جنوب و کشور انجام شده، ناوگان مسافربری و گشت‌ها و شناورهای مختص گردشگری با کیفیت خوب به مردم خدمات مطلوبی ارائه خواهند کرد. به علاوه در برخی نقاط که بیشترین تقاضا برای گردشگری دارد، امکانات رفاهی جدیدی طی سال جاری فراهم شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ایجاد اسکله‌های شناور و مکان‌های دسترسی مناسب گفت: امکانات رفاهی مناسبی برای ارائه خدمات گردشگری به مردم در ایام نوروز در نظر گرفته شده است که امیدواریم با توجه به اطلاع‌رسانی توسط همکاران در مبادی مشخص، الزامات ایمنی از سوی مردم رعایت شود تا سال خوب و بدون سانحه‌ای در حوزه سفرها و گردشگری دریایی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیش‌بینی‌ رشد قابل توجه سفرها در حوزه دریایی گفت: در طرح نوروزی سال گذشته ۴ میلیون سفر دریایی صورت انجام شد و انتظار می‌ورد امسال شاهد افزایش سفرهای دریایی باشیم.

راستاد با اشاره به ظرفیت صندلی‌های حوزه مسافر دریایی یادآور شد: حدود ۸ هزار صندلی مجموع ظرفیت شناورهای حوزه مسافرت دریایی است که ۷هزار صندلی برای سفرهای داخلی و هزار صندلی برای سفرهای خارجی در نظر گرفته شده که آماده خدمت‌رسانی در بنادر و مبادی مختلف به هموطنان هستند.