شناسهٔ خبر: 65539 - سرویس ریلی

مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس  خبر داد

آمادگی کامل راه‌آهن زاگرس برای استقبال از مسافران نوروزی/۱۲ رام قطار روزانه در ایام نوروز در راه‌آهن زاگرس خدمات ارائه می‌دهند

مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس  بابیان اینکه  این ناحیه در آمادگی کامل برای استقبال از مسافران نوروزی به سر می‌برد، گفت: ۱۲ رام قطار ورودی و خروجی روزانه در ایام نوروز درراه آهن زاگرس سرویس‌دهی می‌کنند.

مهرداد انصاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابیان اینکه استان خوزستان یکی از مسیرهای اصلی شبکه سراسری ریلی کشور است، تصریح کرد: علاوه بر قطارهای عادی و سیستمی این استان میهمان قطارهای ویژه کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از مناطق جنگی دزفول، اندیمشک، دوکوهه، فکه و شلمچه است.

وی با اشاره به اینکه ازنظر فنی و زیربنایی و ناوگان نظارت‌های لازم و آمادگی تجهیزات برای ایام پیک سفر صورت گرفته است، افزود:راه‌آهن ناحیه زاگرس به‌طور کامل آمادگی ارائه خدمات مطلوب به مسافران است و در این ایام از پیشنهادات و انتقادات مؤثر مسافران بهره‌گیری خواهد کرد.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس افزود: پیش‌بینی‌شده است تا در ایام نوروز برنامه‌های ویژه‌ای در ایستگاه‌های مسیر جنوب تدارک دیده شود، خصوصاً اولین قطار نوروزی که با تحویل سال مقارن شده است.

وی با یادآوری اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی پیش‌بینی کرده است تا افزایش ۱۵ درصدی در این ایام اتفاق افتد گفت: مطمئناً تأثیر این افزایش در سرویس‌دهی و ظرفیت مسافری این مسیر نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در خصوص قطارهای گردشگری تدارک دیده‌شده برای مسیرهای منطقه زاگرس نیز گفت:علاوه بر قطارهای عادی، برای ناحیه زاگرس قطار گردشگری نیز برنامه‌ریزی‌شده است تا این قطارها از اهواز شروع شود و مسیرهای شمال خوزستان در ایستگاه تله زنگ و تنگه ۵ و تنگه ۷ که دارای مسیرهای بکر و دیدنی طبیعی و رود و آبشارهای فراوان است حرکت کند.

به گفته انصاری در ایام نوروز ۹۸، ۱۲ رام قطار ورودی و خروجی بعلاوه قطارهای ویژه‌راهیان نور و گردشگری در مسیر ریلی ناحیه زاگرس خدمت‌رسانی خواهند کرد.