شناسهٔ خبر: 65584 - سرویس هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

فروش بلیت هواپیما بالاتر از سقف تعیین شده تخلف است/ معرفی متخلفان به سازمان تعزیزات/ جریمه چند ایرلاین به علت گرانفروشی

عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه فروش بلیت بالاتر از سقف تعیین شده تخلف است از جریمه شدن چند ایرلاین به علت گرانفروشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود سقف قیمتی بلیت هواپیما برای هر ایرلاین خاص، گفت: اگر شرکتی بلیت خود را بالاتر از سقف مجاز به فروش برساند به تعزیرات معرفی شده و با آن برخورد می شود. تاکنون نیز با چند شرکت برخورد شده است.

وی ادامه داد: اگر مسافری بلیت خود را بالاتر از قیمت سقف آن ایرلاین خریداری کرده باشد می‌تواند شکایت خود را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده و پس از پیگیری مبلغ اضافه بلیت را پس بگیرد.

عابدزاده با اشاره به رصد سازمان هواپیمایی کشوری بر قیمت بلیت هواپیما گفت: با این حال اگر مسافری بلیت را بالاتر از قیمت مجاز خریداری کرده باشد، می تواند شکایت خود را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بلیت هواپیما در بازه‌ای معادل ۱۲۰ تا ۴۵۰ هزار تومان به ازای هر ساعت پرواز به فروش می‌رسد اما هزینه هر ساعت پرواز برای یکت شرکت هواپیمایی حداقل ۴۵۰ هزار تومان است. بنابراین نرخ متغیر است تا مردم بتوانند در ایام کم مسافر بلیت ارزان تهیه کنند.

عابدزاده با اشاره به جریمه شدن برخی از شرکت‌های هواپیمایی به علت گرانفروشی گفت: طی چند روز گذشته شرکت‌های ماهان و ایرتور توسط سازمان تعزیزات متخلف تشخیص داده شده و جریمه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش چارتری پروازهای برنامه‌ای نیستند، ادامه داد: اگر هم بلیتی به صورت چارتر به فروش برسد باید در چارچوب قیمت و مقررات خطوط هوایی باشد.