شناسهٔ خبر: 65586 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران تشریح کرد

جزییات بازدید از فرودگاه مهرآباد/ نظام اعتبارسنجی قدرتمند برای مبارزه با شیادی‌ها ایجاد می‌شود

بازدید وزیر از فرودگاه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازید از فرودگاه مهرآباد بر ایجاد -نظام اعتبار سنجی قدرتمند برای مبارزه با شیادی‌ها در زمینه خرید و فروش بلیت خبر داد و گفت: وجود جریان شیادانه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شناسایی شد و در نظر داریم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت‌هایی که اقدام به این عمل شیادانه کرده‌اند را شناسایی کرده و به تخلفات آنها رسیدگی کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد امیرالمؤمنین و سال نو اظهار کرد: در جریان بازدید امروز با سه نکته مهم مواجه شدیم: ابتدا مجوزهای پروازهایی که سازمان هواپیمایی کشوری صادر کرده و آماده‌سازی هواپیماها متناسب با درخواست شرکت‌ها بوده و همچنین ۱۴۰ فروند هواپیما برای پروازهای داخلی و خارجی در آمادگی کامل قرار دارند و خوشبختانه با عدم انطباق عرضه و تقاضا مواجه نیستند.

وی افزود: نکته دوم این که متوجه شدیم گروهی از مسافران شرکت آتا در پرواز به شهر اهواز به دلیل بوی بد در هواپیما پرواز را به سمت مقصد برگرداندند و حدود ۵ ساعت در فرودگاه منتظر شدند و  پس از پیگیری‌های انجام شده و اعلام اخطار از سوی سازمان هواپیمایی به شرکت آتا، مشکل برطرف و اجازه پرواز صادر شد.  

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این گونه مسائل فقط یک اتفاق تلقی می‌شود که قابل پیگیری و رفع است و نمی‌توان آن را یک جریان سوء مدیریتی دانست.

اسلامی نکته سوم را اعتراض به اعلام کنسل شدن پروازهایی از سوی برخی آژانس‌ها اعلام کرد که برای پرواز جدید به مشتریان بلیت با نرخ جدید پیشنهاد کرده‌اند.

وی در این رابطه تصریح کرد: اینگونه اقدامات شیادانه است و مردم باید آگاه باشند که بلیت هواپیما را فقط از طریق اینترنتی و مراکز مجاز خریدار کنند و به هیچ وجه فروش دستی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این جریان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری شناسایی شد و در نظر داریم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت‌هایی که اقدام به این عمل شیادانه کرده‌اند را شناسایی کرده و به تخلفات آنها رسیدگی کنیم.

اسلامی همچنین به برگزاری جلسه با رئیس و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: مقرر شد یک نظام اعتبار سنجی قدرتمند ایجاد شود تا اینگونه شیادی ها تکرار نشود.

وی در ادامه نسبت به انجام های سفرهای هوایی ایمن از جانب مردم ابراز امیدواری کرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که سازمان هواشناسی کشوری اخطارهایی مبنی بر نامناسب بودن شرایط جوی اعلام کند و اجازه پروازها لغو شود، انتظار می‌رود مردم صبورانه نهایت همکاری را داشته و نگران نباشند، زیرا همکاران ما تمام تلاش خود را برای برقرار کردن پروازها انجام خواهند داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نرخ بلیت پروازهای ایام نوروز در سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت انجمن شرکت‌های حمل و نقل هوایی مندرج شده است، اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه گران فروشی داده نشده است و در صورت خرید بلیت، گران‌تر از نرخ مصوب به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع دهند تا بعد از طرح نوروزی ۹۸ ما به التفاوت آن پرداخت شود.