شناسهٔ خبر: 65655 - سرویس جاده‌ای

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

کارکنان عوارضی‌‌ها در خدمات جدید آزادراهی به کار گرفته می‌شوند

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از به‌کارگیری کارکنان عوارضی‌ها در زمینه‌های راهداری و خدمات جدید آزادراهی با توجه حذف پرداخت‌های نقدی در آزادراه‌ها خبر داد

سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: با توجه به حذف پرداخت نقدی در آزادراه‌ها، کارکنان عوارضی ها در بخش‌های راهداری و خدمات جدید آزادراهی به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت کارکنان آزادراه‌ها اقدامات متنوعی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: برای نگهداری و پایش سامانه الکترونیک، بهبود راهداری و ارتقای خدمات جنبی آزادراه‌ها از نیروهای موجود استفاده بهینه خواهد شد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های آزادراهی برای روکش آسفالت آزادراه‌های زنجان - تبریز، ساوه -سلفچگان، قم-کاشان و کاشان-اصفهان در ابتدای سال ۹۸ اقدام خواهند کرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور، در ادامه بیان داشت:‌ الکترونیکی کردن پرداخت عوارض در آزادراه‌ها تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک دارد و بعد از اجرایی شدن آن دیگر خودروها نیاز به توقف‌های طولانی در دروازه‌های پرداخت عوارض ندارند و  در نتیجه ایمنی و حذف گره‌های ترافیکی از دستاوردهای این طرح خواهد بود.

گفتنی است،  تا تیرماه سال آینده سیستم اخذ الکترونیکی عوارض در تمامی آزادراه‌های کشور به اجرا در می‌آید و در آستانه نوروز ۹۸ سیستم عوارضی چهار آزادراه تهران- قم، تهران-ساوه، کرج- قزوین و قزوین- زنجان الکترونیکی شدند.

نحوه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بدین صورت است که هموطنان می‌توانند با تعریف کیف پول الکترونیکی از طریق بانک‌ها یا استفاده از اپلیکیشن‌های تعریف شده و همچنین دستگاه‌های خودپرداز در محدوده‌های آزادراهی با ثبت شماره پلاک نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

همچنین در ایام نوروز این فرصت در نظر گرفته شده تا اگر فردی از طریق یاد شده موفق به پرداخت عوارض نشد تا بیش از ۴۸ ساعت نیز می‌تواند نسبت به پرداخت اقدام کند اما در ایام دیگر سال این مهلت تا ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است و بعد از آن خودروی عبوری جریمه خواهد شد.

هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به وبگاه  www. Aaniro.com مشخصات اپلیکیشن‌های مختلف جهت پرداخت الکترونیکی عوارض را مشاهده و از جزییات آن باخبر شوند.