شناسهٔ خبر: 65680 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به راه‌ها و ابنیه‌های استان گلستان /تخریب بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر از راه‌ها و ابنیه مازندران

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی،‌ با تشریح خسارت‌های وارد شده به راه‌های دو استان مازندران و گلستان ناشی از سیل اخیر، گفت: ۵۰ کیلومتر از راه‌ها و ابنیه استان گلستان و ۲۰۸۹ کیلومتر از انواع راه‌ها و ابنیه فنی استان مازندران دچار خسارت و آسیب جدی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به نتایج گزارش اولیه خسارت وارده به راه‌های استان گلستان از ۲۸ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین ۱۳۹۸ بیان داشت: در جریان جاری شدن سیلاب در استان گلستان ۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان شامل ۱۷ محور و ۲ دستگاه پل خسارت دیدند که برآورد اولیه خسارت‌های وارده به موارد مذکور حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: در مدت مذکور ۴۲۰ نیروی راهداری با بهره‌مندی از ۲۱۰ دستگاه انواع ماشین‌‌آلات در حال انجام عملیات راهداری جهت بازگشایی و پاکسازی محورهای مسدود و آسیب دیده هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به ارائه گزارش اولیه خسارت وارده به راه‌های استان مازندران تا چهارم  فروردین پرداخت و در این رابطه اظهار داشت: در استان مازندران نیز ۲۰۸۹ کیلومتر انواع راه، شامل ۲۱۰ محور اصلی، فرعی و روستایی و ۲۹ دستگاه پل با خسارت و آسیب‌دیدگی جدی مواجه شدند.

حسن نیا یادآور شد: در جریان وقوع سیلاب در استان مازندران ۱۴۲ محور اصلی، فرعی و روستایی بنا بر دلایلی همچون ریزش، رانش، آب گرفتگی، آب بردگی و مواردی از این دست دچار انسدادهای متفاوت از سطح جزیی تا عمده شدند که با اعزام ۲۷۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات و ۳۵۰ نیروی راهداری نسبت به پاکسازی و رفع انسداد این محورها اقدام شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای که خود برای رفع مشکل راه‌ها در روزهای اخیر به طور میدانی در نقاط سیل‌زده حضور داشت، بیان کرد: ۱۵ محور روستایی در استان مازندران که بر اثر جاری شدن سیل، رانش و تخریب عمده جسم راه مسدود شدند با تلاش نیروهای راهداری در دست بازگشایی هستند. همچنین تمامی محورهای روستایی استان که بر اثر بارش سنگین برف مسدود شده بود، اکنون توسط عوامل راهداری بازگشایی شد.