شناسهٔ خبر: 65698 - سرویس ریلی

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌‌آهن:

۹۲۳ هزار نفر مسافر در طرح سفرهای ریلی نوروز با ۲۱۸۰ قطار جابه‌جا شدند

قطار مسافری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌‌آهن گفت: بالغ بر ۹۲۳ هزار نفر مسافر در قالب سیر ۲۱۸۰ قطار مسافری از ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پنجم فروردین ۱۳۹۸جابه‌جا شدند.

علی کاظمی منش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به افزایش میزان تردد قطارها و مسافران در طرح سفرهای ریلی نوروز  امسال نسبت به سال گذشته گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده میزان جایجایی مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳.۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه سیر قطارهای گردشگری تا پایان پیک سفرهای نوروزی ادامه دارد، افزود: از جمله ‌آنها می‌توان به قطارهای گردشگری اراک–لرستان، تهران-سوادکوه و تهران-شیرگاه اشاره کرد.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به سهم حدود۵۰ درصدی سیر قطارها به مشهد مقدس تا پنجم فروردین‌ماه در طرح سفرهای نوروزی ۹۸ بیان داشت: قطارهای کرمانشاه-مشهد، رشت-مشهد و کانکتی ارومیه- مشهد که سال گذشته به مرحله بهره‌برداری نرسیده بود امسال در برنامه سفرهای نوروزی قرار گرفت.  

به گفته وی، علاوه بر راه‌اندازی قطارهای جدید به مقصد مشهد، قطارهای پر سرعت تهران-همدان، تهران-ارومیه، تهران - رشت و تبریز-وان ترکیه نیز که نوروز ۹۷ در برنامه‌ریزی‌ها قرار نداشت، برای نوروز امسال به جمع سرویس‌های ریلی اضافه شده است.

کاظمی منش یادآور شد: برای سفرهای نوروزی امسال تعداد قطارهای ۵ ستاره از ۸ به ۱۰ رام افزایش یافته است.

کاظمی منش با اشاره به تدوین و اجرای برنامه ویژه نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن در ایام نوروز ۹۸ نیز بیان داشت: در ایام نوروز ۲۲۶۶ نوبت بازدید در سراسر کشور از مبدا حرکت قطارها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین ۹۵ نوبت بازدید در حین سیر قطارها، ۱۵ نوبت بازدید از کارگاه‌های شستشوی منسوجات و ۳۸ نوبت بازدید به منظور نظارت بر کترینگ‌های تامین کننده غذا در قطارهای مسافری پیش‌بینی شده که بخشی از آن انجام شده است.

 گفتنی است،‌ علی کاظمی منش مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌‌آهن صبح امروز در جریان بازدید و نظارت بر خدمات ریلی و صنایع وابسته به صورت سرزده از یک مرکز بزرگ کترینگ تامین غذای قطارهای مسافری در شهر مشهد مقدس بازدید کرد.