شناسهٔ خبر: 65699 - سرویس جاده‌ای

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرد

محور هراز در پی بارش برف و باران شدید مسدود شد/ توصیه به مسافران برای خودداری از تردد در جاده چالوس

جاده هراز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با استناد به گزارش سازمان هواشناسی نسبت به ناپایداری هوا، شرایط نامساعد جوی و احتمال بارش‌های متناوب برف و باران در استان‌های البرز و مازندران اعلام کرد: جاده هراز تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد در جاده چالوس نیز توصیه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا بر اطلاعیه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، محور هراز از امروز، ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰ به علت نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است. 

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز از مسافران شمال خواست در صورت امکان به جای تردد از جاده چالوس مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر، مهرداد جهانی در این باره گفت:  هواشناسی نسبت به ناپایداری هوا، شرایط نامساعد جوی و احتمال بارش‌های متناوب در استان البرز هشدار داده است.

وی اضافه کرد: همچنین هواشناسی وقوع بهمن و ریزش کوه را در محور کرج – چالوس پیش‌بینی کرده است به این منظور ضروری است مسافران مناطق شمالی کشور سایر محورها را برای سفر به شمال انتخاب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز تأکید کرد: مسافران در صورت ضرورت سفر از محور کرج - چالوس حتماً تجهیزات مناسب و ضروری همراه داشته و با پلیس‌راه و نیروهای راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

از سوی دیگر، تردد محور چلگرد - صمصامی محدوده گردنه چری واقع در استان چهارمحال و بختیاری نیز به علت احتمال ریزش بهمن، تا اطلاع ثانوی مسدود است. مسافران می‌توانند از محور جایگزین شهکرد-بروجن-دهدز-خوزستان برای سفر در این  مسیر استفاده کنند.