شناسهٔ خبر: 65700 - سرویس هوایی

رییس اداره عملیات هوانوردی فرودگاه خرم‌آباد خبر داد:

فرودگاه خرم‌آباد عملیاتی است/ آمادگی فرودگاه برای برقراری پروازهای امدادی

فرودگاه خرم آباد رییس اداره عملیات هوانوردی فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به عملیاتی بودن این فرودگاه، گفت: فرودگاه خرم‌آباد برای پشتیبانی پروازهای امدادی آمادگی کامل دارد.

امیر عباس نظری زاده، رییس اداره عملیات هوانوردی فرودگاه خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بروز خسارت جزیی در این فرودگاه به دنبال جاری شدن سیل در استان لرستان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده، عوامل پروازی، فرودگاه از آسیب سیلاب مصون ماند. همچنین دستگاه‌های فنی-عملیاتی فرودگاه به علت سیل آسیب‌های جزیی دیده بود که این ایرادات به همت واحدهای فنی مهندسی برطرف شده و در حال حاضر فرودگاه کاملا عملیاتی است.

وی ادامه داد: به ستاد مرکزی بحران اطلاع دادیم که فرودگاه برای پروازهای امدادی و نجات آماده است. همچنین در حال حاضر منتظر ورود پرواز برنامه‌ای ایران‌ایر از مبدا تهران هستیم.

نظری‌زاده درباره اقدامات انجام شده در فرودگاه خرم‌آباد برای جلوگیری از بروز آسیب گفت: همکاران از ساعت ۵ صبح، قبل از ساعت اداری در فرودگاه مستقر و ارزیابی ‌های لازم را انجام دادند. در این ارزیابی‌ها مشخص شد که سیلاب  از چند ناحیه از جمله رودخانه گلال و روستای بهرامی وارد فرودگاه شده و همچنین رودخانه‌های داخل فرودگاه نیز طغیان کرده‌اند.

وی به فعالیت‌های انجام شده برای مهار بحران در فرودگاه و مناطق اطراف فرودگاه اشاره کرد و افزود: از آنجا که  جاده اهواز به خاطر آب گرفتگی مسدود شده بود، بخشی از دیوار فرودگاه تخریب شد تا با انتقال آب از طریق رودخانه‌های داخل فرودگاه به سمت گلال، این جاده بازگشایی شود. همچنین در حال انحراف مسیر آب هستیم تا ایستگاه آتش نشانی فرودگاه و کارخانه شیر که در نزدیکی فرودگاه واقع شده است را از سیلاب حفظ کنیم.