شناسهٔ خبر: 65704 - سرویس بنادر و دریانوردی

در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به بوشهر انجام شد؛

بازدید از بنادر برای بررسی وضعیت ایمنی گردشگری دریایی / بررسی مسائل ایمنی دریایی گردشگران نوروزی

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری در جریان بازدید از بنادر استان بوشهر، وضعیت ایمنی دریایی، تردد شناورهای مسافربری و اسکله‌های مسافری و تجهیزات امداد و نجات شناورها را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به منظور بررسی وضعیت مسائل ایمنی دریایی و نظارت بر تردد شناورهای مسافربری، اسکلههای مسافری، تجهیزات امداد و نجات شناورها و همچنین رعایت دستور العمل های ابلاغ شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ایمنی گردشگری دریایی، از بنادر استان بوشهر بازدید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در محل های تعیین شده برای شناورها تفریحی اعم از کشتی های تفریحی، جایگاه قایق ها و همچنین جایگاه ارائه خدمات جت اسکی، از نزدیک  موارد را مورد بررسی قرار داد.

وی ضمن تاکید بر  اجرای دقیق موارد ایمنی و لزوم  انجام پایش‌های مستمر، گفت: با توجه به نقش و جایگاه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و با توجه به مجوز های فعالیت اعطا شده، نظارت دقیقی بر عملکرد ارائه کنندگان خدمات تفریحی گردشگری دریایی، خصوصا پوشیدن جلیقه نجات به‌طور مستمر صورت پذیرد و در خصوص رعایت مسائل ایمنی دریایی در حوزه گردشگری و مسافری هیچ گونه اغماضی نباید صورت گیرد.

در این بازدید دو روزه سیاوش ارجمند زاده؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، معاونین و تعدادی از روسای ادارات دریایی اداره کل نیز حضور داشتند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شایان ذکر است که شناور تفریحی تارا دریا طول ۲۴.۵ و ظرفیت ۷۵ نفر ساخت کارگاه های شناور سازی بوشهر سکان طلایی و در ایام نوروز امسال به آب انداخته شد.