شناسهٔ خبر: 65710 - سرویس ریلی

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

آمادگی تمام قد راه آهن برای خدمت رسانی در مناطق سیل‌زده/ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای تولید، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی اختصاص یافت

رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال افزایش تولید تجهیزات داخلی در دستور کار است، گفت: هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ به تولید و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطارهای ریلی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از خطوط ریلی استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ساعت ابتدایی سیل و بحران آبگرفتگی رییس ستاد بحران کشور و معاون وزیر کشور تماس گرفتند و اعلام کردند در این منطقه نیاز به بازگشایی ریل راه‌آهن در برخی از نقاط برای عبور سیلاب است.

وی افزود: همان ساعات ابتدایی به معاون فنی راه آهن مأموریت داده شد که به محل عزیمت کرده و همکاران فنی راه آهن شماره شرق و شمال نیز به منطقه اعزام شدند.

رسولی گفت: در بازدیدهای انجام شده تصمیم گرفته شد که برای بازگشایی قسمت‌هایی همکاری لازم انجام شود تا سیلاب خارج شود در نهایت چهار نقطه در خط راه آهن برای عبور سیلاب شکافته و باز شد.

وی تصریح کرد: بعد از آن در نامه‌ای به آقای نجار آمادگی خود را برای امدادرسانی و کمک به مردم سیل‌زده اعلام و مناطق نزدیک و همجوار در آماده باش کامل هستند.

رسولی با بیان این که تمام معاونان راه آهن و مدیران کل برای ارائه خدمت‌رسانی آماده هستند، تأکید کرد: امروز هم در اولین فرصت به همراه فرمانده پلیس راه آهن، معاون توسعه و مدیریت و منابع راه آهن، مدیرکل ایمنی راه آهن، رییس کمیسیون سوانح راه آهن از منطقه بازدید میدانی می‌شود.

معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن در ادامه به برنامه‌های راه آهن در سال جدید اشاره کرد و اقزود:  افزایش بهره وری را در دستور کار داریم و از شبکه و ناوگان موجود راه آهن سعی می کنیم که بیشترین بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: موضوع کمک به افزایش تولید داخل تجهیزات و ادوات ریلی در دستور کار است که خوشبختانه در روزهای پایانی سال ۹۷ موفق شدیم تفاهمنامه ای را بین راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به امضاء برسانیم که در آن هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ به تولید و بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی مانند لکوموتیو، واگن باری، واگن مسافری و قطارهای ریلی اختصاص یافت.

رسولی گفت: این یک گام موثری در ارتباط با رونق تولید داخل و کاهش وابستگی ما به محصولات خارجی خواهد بود و همچنین مسأله توسعه خطوط ریلی در دستورکار است و خوشبختانه ذر سالهای اخیر شاهد اتصال چهار مرکز استان جدید به شبکه حمل و نقل ریلی بودیم.وی بیان کرد: در گلستان هم توسعه اینچه برون، بازسازی خط ریلی گرگان به اینچه برون در دستورکار است و براساس تعالیم رهبری در نظر داریم مراکز عمده بار را به شبکه ریلی وصل کنیم و سهم جابجایی مسافر و بار را توسط شبکه ریلی هرچه ارتقاء دهیم.