شناسهٔ خبر: 65722 - سرویس هوایی

با وجود افزایش بارش و وقوع سیل؛

فرودگاه خرم‌آباد عملیاتی است / هدایت جریان سیلاب به‌سمت كانال‌های انتقال آب فرودگاه برای جلوگیری از تخریب منازل مردم

غلامرضا بنی‌صدر مدیر فرودگاه خرم آباد از عملیاتی بودن کامل فرودگاه خرم آباد با وجود افزایش بارش و احتمال سیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه خرم آباد، غلامرضا بنی‌صدر از عملیاتی بودن کامل این فرودگاه با وجود افزایش بارش و سیل اخیر خبر داد و گفت: در پی بارش‌های اخیر و وقوع سیل در استان لرستان با طغیان رودخانه‌های بالادست فرودگاه، با هماهنگی كمیته بحران شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برای جلوگیری از نفوذ آب به منازل روستایی همجوار، با اقدامات پیشگیرانه، جریان سیل به سمت كانال‌های انتقال آب فرودگاه منحرف و هدایت شد.

مدیرکل فرودگاه خرم آباد همچنین با بیان اینكه دستگاه‌های كمك ناوبری و فنی عملیاتی باند پروازی فعال است، از آمادگی تمام واحدها و ارگان‌های فرودگاهی برای خدمت‌رسانی به پروازهای برنامه‌ای و غیربرنامه‌ای و نیز بالگردهای امدادی خبر داد.

وی افزود: هماهنگی لازم بین فرودگاه و كمیته مدیریت بحران استان لرستان وجود دارد و با كمیته بحران ستاد شركت فرودگاه‌ها نیز در ارتباط هستیم. همچنین با توجه به شدت گرفتن بارش، به طور مداوم بخش های مختلف و سیستم‌های ناوبری را بررسی می‌كنیم.

مدیر فرودگاه خرم‌آباد گفت: با تلاش همكاران و بسیج همه امكانات مسیر بلوار ورودی به فرودگاه كه بر اثر طغیان رودخانه مجاور فرودگاه مسدود شده بود بازگشایی شده و تلاش برای پاكسازی كامل آن ادامه دارد.