شناسهٔ خبر: 65732 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر عنوان کرد:

بستن ورودی آب اروند و کارون برای جلوگیری از بروز سیلاب در روستاهای خرمشهر/ اعزام ماشین آلات سنگین برای ایجاد خاکریز

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به منظور پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب اقدامات پیشگرانه ای انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله اسعدی درباره اقدامات پیشگرانه بندر خرمشهر از بروز سیلاب، اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با همکاری سایر ارگان ها،  پیشگیری از سرازیر شدن آب رودخانه های کارون و اروند به مناطق روستایی حاشیه این رودخانه‌ها است.

وی افزود: بستن ورودی رودخانه‌ها و ایجاد خاکریز‌ها برای ممانعت از پیشروی آب به روستاهای حفارو همچنین دربندشرقی، جدیده، سوره و سرحانیه خرمشهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعزام دو یدک‌کش و شناور ناجی چهار به سمت پل شناور روستای منیخ خرمشهر واقع بر روی رودخانه کارون که در حال غرق شدن بود و باعث افزایش سطح آب و ایجاد مشکلات بیشتر برای روستاها می‌کرد اقدام به پشتیبانی از عملیات بازکردن این پل کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: ایجاد خاکریز در ابتدای اسکله خانیان بندر خرمشهر تا اسکله شماره یک برای جلوگیری از پیشروی آب اروند و آسیبرسانی به خودروهای وارداتی موجود در محوطه بندر از جمله دیگر اقدامات پیشگرانه اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات دریایی و طناب‌گیرهای اسکله‌های بندر خرمشهر به منظور مهار مطمئن شناورهای موجود در اسکله های بندر و شناورهای رها شده در رودخانه کارون اقدام به محکم بستن طناب شناورهای موجود در اسکله‌ها و شناورهای رها شده در رودخانه کارون کردند.

اسعدی تصریح کرد: بندر خرمشهر برای انجام مسٔولیت‌های اجتماعی خود اقدام به اعزام شبانه تمام تجهیزات مورد نیاز و یک دستگاه لودر به روستاهای حاشیه کارون ازجمله منیخ، حفارشرقی و غربی تا پل یادگار امام کرد تا از بروز خسارت احتمالی ناشی از بالا آمدن میزان آب رودخانه کارون جلوگیری کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی گفت: تمام عوامل اجرایی بندر خرمشهر از جمله مدیرکل، معاون و پرسنل واحد دریایی، روابط عمومی و یگان حفاظت و انتظامات بصورت شبانه روزی با رصد فعالیت شناورها در سطح آبراه اروند و کارون از هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و غیر اصولی جلوگیری بعمل می آورند.