شناسهٔ خبر: 65827 - سرویس بنادر و دریانوردی

به منظور اطمینان از رعایت اصول ایمنی انجام شد؛

بازدید مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از اسکله‌های سواحل شرق چابهار

بازدید آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران این استان از اسکله‌های صیادی و چند منظوره سواحل شرق چابهار بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و ‌دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان و اعضای ستاد مدیریت بحران این اداره کل به منظور نظارت بر اجرای الزامات ایمنی و زیست‌محیطی توسط ارگان‌ها، مقامات محلی و متولیان بنادر حاشیه سواحل شرقی چابهار از این نوار ساحلی بازدید کرد. 

آقایی در جریان این بازدید گفت: از اولویت‌های این بازدید رعایت الزامات ابلاغی در خصوص سفرهای نوروزی، توصیه‌های لازم به‌منظور انجام اقدامات ضروری پیشگیرانه با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی و طوفان در بنادر مذکور در روزهای آتی، حفظ محیط‌زیست دریایی و همچنین پایش و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و ساحل خواری است.

وی افزود: بررسی وضعیت رسوب حوضچه ها و ضرورت پیگیری برنامه  لایروبی آنها توسط بهره برداران و متولیان بنادر مذکور نقش بسزایی در معیشت مردم منطقه و توازن جمعیت ایفا میکند. 

آقایی در پایان گفت: پایش تجهیزات اطفا حریق و نحوه انجام اقدامات پیشگیرانه بجهت ارتقا سطح آمادگی شناورها در حوضچه های آرامش در زمان طوفان احتمالی، ضرورت رعایت جدی حفظ محیط زیست دریایی و نظارت جدی بر رعایت الزامات و مقررات ذیربط از اهمیت بسزایی برخوردار است.

گفتنی است این بازدیدها با حضور مدیر کل گمرک شهرستان چابهار انجام شد و دیدار و‌ گفتگو با گردشگران نوروزی سواحل شرقی،‌ بازدید از ساختمان گمرک قدیم و اسکله صیادی پسابندر، بندر رمین، بریس و نمایندگان اتحادیه ها و متولیان بنادر مذکور از دیگر برنامه های این هیات بود.