شناسهٔ خبر: 65834 - سرویس وزارتی

تقدیر رییس جمهوری از وزارت راه و شهرسازی برای حضور موثر در شرایط بحران / تاکید روحانی بر رونق تولید مسکن و بهره‌برداری از پروژه‌های حمل‌ونقلی طبق زمان‌بندی

جلسه رییس جمهوری در اولین جلسه کاری خود با وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۸ ضمن مرور گزارش عملکرد سال ۱۳۹۷ و بررسی برنامه‌های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی، از آمادگی و حضور فعال این وزارتخانه در جریان وقوع سیلاب در استان‌های مختلف کشور تجلیل و تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز شنبه ۱۰ فروردین ماه  حجت الاسلام ولمسلمین دکتر حسن روحانی در جلساتی جداگانه، عملکرد سال ۱۳۹۷ وزارتخانه های امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه برنامه‌های آتی این وزارتخانه‌ها در سال ۱۳۹۸ را بررسی کرد. 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اولین جلسه کاری سال ۹۸ با رییس جمهوری به ارائه گزارش دستاوردها و برنامه‌های اجرا شده در سال ۱۳۹۷ در حوزه عملیاتی تحت مدیریت وزارتخانه خود، همچنین نیازها و برنامه‌های سال جاری پرداخت.

 رییس جمهور در جلسه امروز از آمادگی وزارت راه و شهرسازی و حضور فعال در جریان وقوع سیلاب در استان‌های مختلف کشور تقدیر و حضور وزارت راه و شهرسازی برای گذر از شرایط بحرانی کشور را موثر دانست. 

دکتر روحانی بر طراحی الگوهایی متفاوت در ضوابط و قوانین شهرسازی تاکید کرد و افزود: این الگوها باید به گونه‌ای طراحی شود که کمترین آسیب به مردم و تاسیسات شهری به ویژه در شهرهای واقع در مجاورت رودخانه‌ها و مسیر سیلاب‌ها وارد شود و افزایش ایمنی در شهرها را در پیداشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی با تمام امکانات به بخش‌های مختلف نیز کمک کند تا هر گونه اقدام لازم برای بهبود وضعیت درمناطق سیل‌زده انجام شود.

رییس جمهوری در ادامه جلسه با تاکید بر موضوعات رونق تولید مسکن، تحرک بخشیدن به ساخت و عرضه مسکن در بافت‌های فرسوده و رونق صنایع وابسته مسکن، خاطرنشان کرد: ایجاد تحرک در ساخت و ساز و تولید مسکن، رونق اشتغال در کشور را در پی خواهد داشت.

دکتر روحانی با اشاره  مبادله تفاهم‌نامه توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی برون شهری میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور را یک اقدام ارزنده از سوی وزارت راه و شهرسازی در آخرین روزهای سال ۹۷ خواند و تاکید کرد: انتظار می‌رود این تفاهم‌نامه در سال ۱۳۹۸ با حمایت وزارت راه و شهرسازی اجرایی شود. 

رییس جمهوری بهره‌برداری از پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل به ویژه پروژه‌های ملی مانند آزادراه‌ همت-کرج، منطقه یک آزادراه تهران-شمال و مترو شهر جدید هشتگرد، طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی را مهم دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی اهتمام ویژه برای اجرای پروژه‌های راه‌آهن رشت-آستارا، رشت-انزلی و شلمچه-بصره داشته باشند.

وی در پایان تاکید داشت: پروژه‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی در سال جاری، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، علاوه بر قابلیت اثرگذاری بر صنعت حمل‌ونقل و صنایع وابسته  برای  مردم و جامعه نیز محسوس باشند.