شناسهٔ خبر: 65967 - سرویس استان‌ها

نظری در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

اتمام عملیات پاکسازی محورهای کندوان و هراز در حوزه استان مازندران/ تمامی محورهای اصلی و فرعی مازندران باز است/ محور پل سفید به سنگده تنها محور فرعی مسدود استان

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد: درحال حاضر عملیات پاکسازی محورهای کندوان و هراز در حوزه استان مازندران پایان یافته و ما آمادگی بازگشایی مسیر را داریم که اگر حوزه استان تهران نیز آماده باشد می‌توانیم شاهد تردد مجدد باشیم.

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت محورهای مسدود شده استان در اثر بارش‌های اخیر بیان کرد: درحال حاضر عملیات پاکسازی محورهای کندوان و هراز در حوزه استان مازندران پایان یافته و ما آمادگی بازگشایی مسیر را داریم که اگر حوزه استان تهران نیز آماده باشد می‌توانیم شاهد تردد مجدد باشیم.

نظری با بیان اینکه هم اکنون حجم بار ترافیک از طریق محور سوادکوه در حال جابه‌جایی است گفت: تنها محور مسدود استان در حال حاضر محور فرعی پل سفید به سنگده است که مسیر جایگزین نداشته و برای دسترسی باید از محور فرعی ساری استفاده کرد.

این مقام مسئول همچنین خبر داد: خوشبختانه به جز محور مذکور تمامی محورهای اصلی و فرعی استان باز بوده و امکان تردد در آن‌ها با شرایط ایمنی لازم وجود دارد.

به گفته وی در چند روز اخیر بیش از ۱۴ دستگاه بیل، ۳ بلدوزر و ۶ لودر پیمانکاران شاغل در راه وشهرسازی در مسیرها برای رفع مشکلات بارش‌های اخیر فعال بوده و کار کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با تأکید براینکه مسافران قبل از حرکت، حتما هماهنگی‌های لازم را با سامانه ۱۴۱ و آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها داشته باشند گفت: مسافران محورهای با بار ترافیکی کمتر را برای سفر انتخاب کرده و برای جلوگیری از بروز حوادث در آخرین روزهای تعطیلات به مسائل ایمنی توجه کنند.

وی ادامه داد: به دلیل بارش سنگین و اشباع بودن مسیرها از آب احتمال ریزش و رانش در جاده وجود دارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم مسافران به هیچ وجه در مناطقی که علائم هشدار نصب شده و همچنین حاشیه محورهای مواصلاتی به هیچ وجه تردد نکرده و مسائل ایمنی را رعایت کنند./