شناسهٔ خبر: 65971 - سرویس جاده‌ای

خالقی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد

تمامی جاده‌های اصلی لرستان به جز محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر باز است/ برقراری دسترسی زمینی به شهرستان معمولان اولویت اول استان است/ حضور معاونین وزیر راه وشهرسازی برای بررسی و پیگیری مشکلات در استان

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان برقراری دسترسی زمینی به شهرستان معمولان را اولویت اول استان دانست و گفت: هم اکنون نیروهای راهداری در تلاشند تا هرچه سریعتر محور روستایی چولهول واقع در این منطقه را باز و دسترسی به شهرستان مذکور را از آزادراه فراهم سازند.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت راه‌های استان که بر اثر سیل اخیر آسیب دیده و تخریب شده بودند بیان کرد: درحال حاضر تنها محور اصلی مسدود استان، محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر است که عملیات بازگشایی آن از طریق اکیپ‌های مختلف راهداری از امروز آغاز شده و تلاش داریم ضمن مرمت این محور، شرایط استفاده حداقلی از آن را تا چند روز آینده فراهم کنیم.

خالقی در ادامه برقراری دسترسی زمینی به شهرستان معمولان را اولویت اول استان دانست و گفت: هم اکنون نیروهای راهداری در تلاشند تا هرچه سریعتر محور روستایی چولهول واقع در این منطقه را باز و دسترسی به شهرستان مذکور را از آزادراه فراهم سازند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه به جز محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر سایر محورهای اصلی استان باز و قابل تردد هستند گفت: در حال حاضر چند محور روستایی در شهرستان‌های پلدختر و چگینی مسدود هستند  که به دنبال مسیرهای جایگزین برای دسترسی به این مناطق هستیم.

وی در این باره اضافه کرد: در حال حاضر همچنین تمامی ماشین‌آلات استان در راهداری و پیمانکاران و حتی سایر ارگان‌ها بسیج شده و با کمک ماشین‌آلات ارسالی از استان‌های دیگر در حال برنامه ریزی و تقسیم کار برای ایجاد مسیرهای دسترسی حداقلی جهت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده هستند.

خالقی با بیان اینکه شهرستان‌های پلدختر و معمولان بیشترین آسیب را از سیل اخیر لرستان دیده‌اند گفت: در این مناطق بسیاری از خانه‌های مسکونی تخریب شده و به دلیل وجود گل و لای شدید عملا قابل استفاده نیستند اما به دلیل عدم دسترسی مناسب به این مناطق و اتمام عملیات امدادرسانی هنوز قادر به برآورد خسارت‌ها نیستیم.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: امروز معاونان وزیر راه وشهرسازی در حوزه شرکت ساخت و توسعه راه‌هاو همچنین راهداری با تیم همراه در استان حضور یافته و ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده در حال برنامه‌ریزی و پیگیری جدی اقدامات به صورت عملیاتی هستند تا هرچه سریعتر شرایط سکونت و تردد برای حادثه دیدگان فراهم شود.