شناسهٔ خبر: 66011 - سرویس وزارتی

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام صورت گرفت؛

قدردانی شهروندان ایلامی از تصمیم وزیر راه و شهرسازی

ایلام محمد اسلامی در سفر به استان ایلام دستور احداث پل موقت به جای پل قدیم ماژین و ایجاد راه ارتباطی برای تسهیل تردد مردم را صادر کرد و این اقدام وی مورد استقبال و تشکر مردم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامي وزير راه و شهرسازی از مناطق سیل‌زده استان ایلام که صبح امروز به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده به استان ایلام سفر کرده بود در بدو ورود به استان مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت. 

در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی به همراه  قاسم سليماني استاندار ايلام، نمايندگان استان در مجلس شوري اسلامي و علی اصغر كاظمي مدير كل راه و شهرسازي استان از پل قديم ماژين(وحدت اباد) صورت گرفت، مقرر شد در كمترين زمان ممكن نسبت به احداث پل موقت و ايجاد راه ارتباطي اقدام شود که اين تصميم مورد استقبال گرم مردم و تشکر از وزير راه و شهرسازی همراه شد.

 شایان ذکر است،  در پی بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب ها ۸۱۰ کیلومتر از راه‌های استان دچار خساراتی از قبیل نشست های موضعی، رانش ، آب بردگی و آسیب‌های جسم راه شد که ۲۷ دستگاه پل تخریب و به ۷۵۰ دستگاه پل آسیب‌های جدی واردشد که میزان خسارت اولیه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. از این رو محمد اسلامی به دستور رییس جمهوری برای سرکشی و ارزیابی خسارات ناشی از سیل به  استان ایلام سفر کرده است.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده جهت تسریع در رفع خرابی‌های ناشی از سیل با هماهنگی مدیران راهداری و راه و شهرسازی، ماشین‌آلات راهداری و راه و شهرسازی که در روزهای گذشته در محور مهتابی-گرزلنگر مستقر شدند  ارتباط و دسترسی به بخش ماژین را برقرار و پس از آن جاده منتهی به پل جدید ماژین را ترمیم کنند.(سازه پل جدید ماژین سالم می باشد).

با توجه به تخریب پل خرپایی گاومیشان و قطع ارتباط دره شهر به پلدختر از آن، مطالعات احداث پل جدید گاومیشان در حال انجام است که احداث پل با جانمایی جدید و بالاتر از پل قبلی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان بزودی به مناقصه گذاشته می‌شود، تا زمان احداث پل و بهره‌برداری از آن، ارتباط از طریق محور فرعی تلخاب به رومشگان صورت می گیرد و راهداری برخی نیازمندی های ایمنی این محور شامل خط کشی و کسری علائم و ایمن سازی پرتگاه ها را انجام می دهد.

اصلاح موقعیت لرزه و رانشی بعد از تونل کربلا به سه راهی ماربره در قالب پروژه چهارخطه مهران توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام میشود و بازسازی وضع موجود و برقراری ارتباط در این محدوده توسط راهداری طی روزهای آتی انجام می‌شود و تا اصلاح آن، ارتباط از طریق جاده قدیم ماربره انجام می‌شود.

 یادآور می‌شود، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز اقدامات ریزش‌برداری و رفع نشست‌های موضعی و ترمیم آب شستگی‌ها را بلافاصله انجام داده است.