شناسهٔ خبر: 66089 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

کل کشور از روز دوشنبه تحت تاثیر ورود سامانه جدید بارشی / آسمان ابری با احتمال بارش باران پایتخت طی سه روز آینده

آب و هوا امروز یکشنبه از بعدازظهر در اغلب مناطق کشور به جز شمال غرب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز یکشنبه از بعدازظهر در اغلب مناطق کشور به جز شمال غرب و جنوب شرق کشور افزایش ابر، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ ادامه خواهد داشت.

شدت بارش‌ها امروز در گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان و مازندران، شمال مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

پیامد گذر این سامانه، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود، از اینرو توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید.

برای فردا دوشنبه سامانه بارشی کل کشور را فراخواهد گرفت و براین اساس شدت بارش‌ها در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، پاره‌ای از نقاط یزد، شمال کرمان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز و تهران خواهد بود.

روز سه‌شنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق خواهد بود.

شایان ذکر است شمال شرق کشور از فردا دوشنبه کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه را تجربه می‌کند.

طی سه روز آینده، با توجه به افزایش ابرناکی در خلیج‌فارس، رگبار و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش‌بینی می‌شود و طی ساعاتی مواج خواهد بود.

برای فردا در جنوب شرق کشور هم وزش‌های باد شدید پیش‌بینی می‌شود و با این شرایط احتمال خیزش گردوخاک در برخی از نواحی سیستان و بلوچستان و کرمان دور از انتظار نیست.

تهران امروز صبح کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر را تجربه کرد و بیشینه دمای امروز برای آن ۱۹ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است. براین اساس هوای پایتخت امروز نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و در گاهی اوقات رعدوبرق و وزش باد شدید را تجربه می‌کند و این پیش‌بینی وجود دارد که شرایط جوی برای فردا دوشنبه و روز بعد هم چنین باشد.

گرم‌ترین مراکز استان امروز بوشهر و بندرعباس با دمای ۳۵ درجه بالای صفر بودند و در مقابل خنک‌ترین مرکز استان هم امروز زنجان با دمای ۱۴ درجه بالای صفر پیش‌بینی شد.

شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.