شناسهٔ خبر: 66109 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری؛

عملیات امدادرسانی با ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات به پلدختر، معمولان، درود و سایر شهرهای لرستان/ارزیابی خسارات در دست بررسی است

بازدید وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده در سفر به استان ایلام (3 ) رضایی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۸۰ دستگاه ماشین آلات‌سنگین در پلدختر، معمولان، درود و سایر شهرهای آسیب دیده در حال پاکسازی معابر و امدادرسانی به مردم هستند، گفت: ارزیابی خسارات وارده در حال بررسی است و به محض جمع‌بندی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مهندس رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت اقدامات بنیاد مسکن را در استان سیل‌زده لرستان و به ویژه شهرهای معمولان و پلدختر تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از حادثه سیل، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موضوعات اعطای تسهیلات مسکن روستایی، جانمایی‌ها و کمک به خدمات فنی را انجام می‌داد، اعلام کرد: به رغم آنکه وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارزیابی و برآورد میزان خسارت‌هاست اما با اینحال در امدادرسانی و بازگشایی معابر و آواربرداری‌ها غافل نمی‌شویم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان افزود: ماشین‌آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در لرستان و مشخصا پلدختر، معمولان، درود و سایر شهرها و روستاهای آسیب‌دیده از سیل بسیج شده‌اند. چیزی در حدود ۱۸۰ ماشین‌آلات سنگین در منطقه حضور پیدا کردند و مشغول پاکسازی معابر و محیط هستند. همچنین، به منظور تسریع دادن به امدادرسانی، تعداد دیگری ماشین‌آلات نیز به منطقه خواهند آمد.

وی با اعلام اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کمک به بازگشایی معابر روستایی مناطق سیل زده گلستان حضور جدی و فعال دارد، اعلام کرد: وضعیت گل و لای و معابر و منازل مسکونی در پلدختر، معمولان، درود و سایر شهرها و روستاهایی این منطقه شرایط دشواری است و ارتفاع گل و لای در مناطق به بیش از ۲ متر هم رسیده است. اما در عین حال امدادرسانی به آن مناطق در حال انجام است.

رضایی ادامه داد: در معمولان و پلدختر که آب‌گرفتگی و گل و لای فراوانی ایجاد شده است، ماشین‌آلات در حال امداد رسانی برای بازگشایی معابر هستند. گل و لایی که داخل منازل مردم است نیز با کمک‌های بنیاد مسکن، ماشین‌آلات و تجهیزاتی که وجود دارد در حال خارج شدن هستند. به موازات اینکار کار ارزیابی و برآورد میزان خسارت به واحدهای مسکونی شهری و روستایی و همچنین راه ها نیز در حال انجام است.

وی برآورد دقیق خسارت ها را به ارزیابی های دقیق تر منوط دانست و تاکید کرد: آمار باید مبتنی بر واقعیت باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در بیان مشکلات عمده ای که در لرستان وجود دارد، گفت: کمکی که همکاران وزارت راه و شهرسازی می‌توانند به ما داشته باشند این است که در مورد بازسازی ها در شهرهایی همچون پلدختر، معمولان، درود و سایر شهرها اظهار نظر فنی کنند. به ما اعلام کنند که بازسازی ها باید درهمان مناطق آغاز شود یا خیر؟

رضایی ادامه داد: در صورتی که نظر وزارت راه و شهرسازی تغییر مکان بازسازی هاست مناطق ایمن را در صورت شناسایی به بنیاد مسکن اعلام نمایند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است بازسازی ها با تغییرات جغرافیایی همراه باشد درخواست داریم تا وزارت راه و شهرسازی در تامین زمین با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یاری برسانند.