شناسهٔ خبر: 66128 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه یاسوج خبر داد:

انجام ۴۲ سورتی پرواز امدادی در فرودگاه یاسوج/ برقراری پروازهای نوروزی در فرودگاه یاسوج برای نخستین بار

علي محسنيان علی محسنیان با اشاره به آسیب ندیدن این فرودگاه در جریان سیل اخیر گفت: ۴۲ سورتی پرواز امدادی هلی‌کوپتر در فرودگاه یاسوج انجام شد.

علی محسنیان، مدیرکل فرودگاه یاسوج، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از مصون ماندن این فرودگاه در جریان سیل اخیر خبر داد و گفت: در جریان بارش‌های اخیر و پس از دریافت اخطاریه‌های هواشناسی، با تدابیری که اتخاذ شد، از جمله احداث کانال‌های جدید و لایروبی کانال‌های قدیمی از آب گرفتگی سطوح پروازی و دستگاه‌های فنی-عملیاتی فرودگاه یاسوج جلوگیری شد.

وی با اشاره به آسیب ندیدن سطوح پروازی و دستگاه‌های فنی-عملیاتی فرودگاه یاسوج افزود: در تمام ایام عید نوروز فرودگاه یاسوج عملیاتی بود و تنها یک پرواز در تاریخ ۹ فروردین به علت بدی آب‌وهوا کنسل شد. 

محسنیان به برقراری ۴۲ سورتی پرواز امدادی هلی‌کوپتر در فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط فرودگاه و امکان برقراری پرواز از طلوع تا غروب، تمام زیرساخت‌های عملیاتی و ناوبری فرودگاه در اختیار پروازهای امدادی قرار گرفت و هلی‌کوپترهای اورژانس، هلال احمر و هوانیروز به امدادرسانی مشغول شدند.

مدیرکل فرودگاه یاسوج با اشاره به برقراری پروازهای نوروزی در فرودگاه یاسوج برای نخستین بار گفت: امسال به منظور رفاه حال مردم یاسوج و کهکیلویه و بویراحمد، فرودگاه یاسوج برای اولین بار میزبان پروازهای نوروزی بود و ۶ سورتی پرواز در این ایام برنامه‌ریزی شد.