شناسهٔ خبر: 66256 - سرویس مسکن و شهرسازی

سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش‌ها در برخی مناطق کشور/ پیش‌بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها/ تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی سیلاب

بارش باران شدید سازمان هواشناسی کشور وضعیت بارش ها را از امروز و در روزهای آتی تشریح کرد و با توجه به شدت بارش‌ها، از آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت هواشناسی را برای روزهای آتی اعلام کرد. در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: پیرو اطلاعیه شماره ۱۱ چهارشنبه ۲۱ فروردین سامانه بارشی فعالی از روز جمعه ۲۳ فروردین وارد کشور شده و در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در کشور فعال خواهدبود، بر این اساس برای روزهای آتی موارد زیر پیش‌بینی می‌شود؛

شنبه ۲۳ فروردین : بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در استان‌های شرق گلستان، بوشهر، فارس، جنوب و غرب یزد، جنوب کرمان، نیمه غربی اصفهان و بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های خراسان جنوبی، هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

یکشنبه ۲۴ فروردین: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در استان‌های سمنان، جنوب گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، فارس، اصفهان، جنوب کرمان، هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان.

دوشنبه ۲۵ فروردین: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گلستان، شرق سمنان و جنوب شرقی کرمان و بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در شرق یزد و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیلها در مناطق یاد شده، به هموطنان گرامی و سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می شود، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.