شناسهٔ خبر: 66258 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

پهلوگیری بدون نوبت کشتی ۳۶۰۰ تنی حامل دام زنده در بندر شهید رجایی/ خدمات رسانی به بزرگترین کشتی حامل روغن خوراکی با ظرفیت ۶۰۰۰۰ تن

بندر شهید رجایی مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلو دهی بدون نوبت کشتی های حامل کالاهای اساسی از جمله دام زنده، روغن خوراکی خام، شکر، گوشت منجمد و نهاده های دامی در بندر شهید رجایی را از جمله اولویت های بزرگترین بندر تجاری کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور با اشاره به پهلو دهی بدون نوبت کشتی های حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی و اینکه این اقدام از جمله اولویت های بزرگترین بندر تجاری کشور است، اظهار کرد: روز گذشته، یک فروند کشتی با ظرفیت ۳۶۰۰ تن، حامل دام زنده در بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی افزود: هم اکنون دام های زنده با ابزارهای مخصوص تخلیه از کشتی در حال انتقال به کامیون های ویژه حمل دام هستند که بلافاصله پس از تخلیه از کشتی مستقیماً به کشتارگاه های استان هرمزگان و سایر استان‌ها ارسال می شوند تا به بازار مصرف عرضه شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تدابیر و تمهیدات اندیشه شده برای خدمات رسانی سریع و دقیق به کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بندر شهید رجایی گفت: علاوه بر پهلودهی بدون نوبت و تخصیص امکانات و تجهیزات تخلیه کالاها از کشتی و نگهداری آنها در محوطه ها، هماهنگی های موثری با دستگاه های زیرربط از جمله گمرک صورت گرفته تا کالاهای اساسی وارده به بندر در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود.

عفیفی پور افزود: تشریفات مربوط به تخلیه دام زنده از کشتی به سرعت و با دقت عملیاتی لازم در حال انجام است و کامیون ها پس از بارگیری بدون معطلی روانه استان‌های مختلف کشور می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص خدمات رسانی به سایر کشتی های حامل کالاهای اساسی گفت: طی هفته گذشته نیز، کشتی حامل ۶۰ هزار تن روغن خوراکی خام در بزرگترین بندر تجاری ایران پهلو گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطر نشان کرد: براساس اطلاعات اعلام شده از سوی کشتیرانی ها و صاحبان کالا، برنامه ریزی شده است تا حداقل ۱۰ فروند کشتی حامل دام زنده و محموله های شکر و روغن خوراکی در سال جاری در بندر شهید رجایی پذیرش و به فراخور نیاز کشور و بدون قائل شدن محدودیت زمانی برای تنظیم بازار روانه بازارهای داخلی شوند.

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی  به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری  سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالاست که به تنهایی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیر نفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و ۸۵ درصد از عملیات کانتینری  بنادر کشور را پشتیبانی می کند.