شناسهٔ خبر: 66330 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

تشکیل هیئت اجرایی برای بازسازی محله سعدی/ تأکید بر مواجهه اصولی با مردم در راستای تامین رفاه، آسایش و امنیت

جلسه مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تشکیل هیئت اجرایی با اختیارات کامل برای حل آسیب های ناشی از سیل در استان فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان، در ابتدای سفر به استان فارس از بافت های فرسوده و ناکارآمد شیراز که در جریان سیل اخیر دچار آسیب های جدی شده بودند، بازدید کرد و سپس در نشست ستاد بازآفرینی استان فارس شرکت کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست ستاد بازآفرینی استان فارس با موضوع "بازآفرینی بخش های آسیب دیده از سیل در شهر شیراز"  گفت: در جریان سیل اخیر به شهروندان ساکن محله سعدی و همچنین اموال و خانه های آنها خسارت هایی وارد شده که ضروری است رفع مشکلات ساکنان این محله با اولویت و رویکردی ویژه دنبال شود.

به گفته وی، به منظور بازسازی و احیاء بافت های فرسوده و ناکارآمد آسیب دیده محله سعدی، هیئت اجرایی با اختیارات کامل تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: محله سعدی جزو محلات مورد هدف بازآفرینی شهری بوده و در حادثه سیل آسیب دیده است. به همین دلیل ضرورت تشکیل هیئت اجرایی با اولویت و نگاه ویژه برای رفع موانع و مشکلات محله و ساکنان وجود دارد.

پژمان تاکید کرد: به دلیل اینکه محدوده مورد هدف بازآفرینی دارای گستردگی زیادی است، ابتدا محدوده‌های کوچکتر که در خطر هستند، مورد توجه قرار گرفته اند. همچنین مقرر شده که اقدامات اجرایی با سرعت آغاز شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: تشکیل هیئت اجرایی در موضوع بازسازی و احیای بخش‌های آسیب دیده محله سعدی زمینه ای برای ورود جدی به موضوع و ایجاد تمرکز مدیریتی مناسب برای مواجهه اصولی با مردم در راستای تامین رفاه، آسایش و امنیت و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان این محله است.

وی در ادامه تاکید کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران آمادگی دارد تمام امکانات و توان خود را در اختیار این هیئت اجرایی و مجری قرار دهد.

پژمان گفت: هیئت اجرایی و مجری باید ابتدا با انتخاب یک مشاور که توان انجام مطالعات دقیق طرح‌های اجرایی با جزئیات دقیق و نه در مقیاس طرح‌های جامع و تفصیلی، را داشته باشد، کار را شروع کرده و طرح را به شکل پلاک به پلاک و در حد مقیاس‌های یک به یک آماده کند./