شناسهٔ خبر: 66334 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان:

توسعه شهرسازی در کلان شهرها باعث نزدیکی مراکز  و ایجاد مزاحمت برخی از مشاغل برای مردم شد

جلسه اصفهان1 در جلسه هم اندیشی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل جاده‌ای اصفهان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، جلسه هم اندیشی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رییس انجمن صنفی کانون شرکت‌های حمل‌ونقل کالای استان اصفهان و جمعی از صاحب نظران این عرصه برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تشریح جایگاه استان اصفهان در زمینه حمل ونقل بار در کشور اظهار کرد: توسعه شهرها و شهرسازی در کلان شهرها باعث نزدیکی مراکز  و ایجاد مزاحمت برخی از مشاغل برای مردم شده است.

مهدی خضری با بیان اینکه در سند چشم‌انداز صنعت حمل‌ونقل کشور، احداث شهرک‌های حمل‌ونقل و اخیرا احداث پارک‌های لجستیک حمل‌ونقل مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: جانمایی یک نقطه مناسب برای پایانه بار امیرکبیر، بهبود کارکرد و  بهسازی محیط برای بهره‌برداران و رانندگان از جمله موضوعاتی است که در طرح  جابه‌جایی این پایانه مطرح و مورد بحث بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌های لجستیک باید تمام امکانات زیرساختی لازم برای تخلیه و بارگیری و ورود و خروج محموله های ترانزیتی را شامل شده و فضاهای خاصی نیز برای انبار بارهای خرد، بسته‌بندی، نگهداری و کنترل دیگر محصولات در آن در نظر گرفته شود.

در ادامه این جلسه، بخش خصوصی پیشنهادات خود را در این رابطه ارائه داد و توسط مسئولان حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.