شناسهٔ خبر: 66361 - سرویس جاده‌ای

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل:

مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شد

عوارضی معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها‌ خبر داد: مهلت پرداخت جریمه عدم پرداخت عوارض الکترونیکی عبور از چهار آزادراه پر تردد شامل تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان تا ۱۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع ضمن اعلام این خبر گفت: رانندگان خودرو‌هایی که از ۲۸ اسفند سال گذشته از چهار آزادراه پرتردد شامل تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان تردد داشته اند تا پایان ۲۴ فروردین ماه مهلت داشتند برای پرهیز از جریمه ۳۰ هزار تومانی، عوارض خود را از طریق سامانه‌های مختلف پرداخت کنند که این مهلت با توجه به جدید بودن موضوع و لزوم اطلاع رسانی‌بیش‌تر، تا ۱۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها این اقدام را گام مهمی در تسهیل سفر‌ها و کاهش ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۸ اسفند ماه تا ۱۶ فروردین ماه بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو از این چهار آزادراه با سیستم اخذ عوارض الکترونیک بدون توقف عبور کردند. 

وی اظهار داشت: امکانات پرداخت عوارض آزادراه‌ها به صورت الکترونیکی در حال حاضر از طریق اپلیکیشن و شماره حساب‌ها است و یا امکان پرداخت عوارضی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان (ATM) موجود در مجتمع‌های خدماتی رفاهی فراهم است و به زودی هم امکانات پرداخت جدید به صورت ستاره مربع (#*) راه اندازی می‌شود تا افرادی که گوشی‌های هوشمند هم ندارند بتوانند پرداخت عوارضی آزادراه‌ها را انجام دهند.

میرشفیع اضافه کرد: تلاش کر‌ده‌ایم سیستم پرداخت الکترونیک پوشش همگانی داشته باشد و افرادی هم که تلفن همراه هوشمند ندارند، دچار مشکل نشوند‌.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه سیستم اخذ الکترونیک عوارض در کلیه آزادراه‌های کشور تا تیرماه سالجاری اجرایی می شود گفت: در ماه آینده آزادراه تهران-پردیس، آزادراه قزوین-رشت و آزادراه مشهد- باغچه نیز به سیستم پرداخت الکترونیکی اخذ عوارض تجهیز می‌شوند.

وی همچنین از اخذ مجوز از پلیس راهور برای دریافت ریز صورتحساب مالکان خودرو خبر داد و افزود:‌ مالکان خودرو می‌توانند ریز صورتحساب خود را با روز و ساعت ورود یا خروج از/ به آزادراه را دریافت کنند و از آنجایی که این موضوع شخصی است فقط در اختیار مالک خودرو قرار می‌گیرد.

میرشفیع در پایان اظهار داشت: کاربران می‌توانند هرگونه اعتراض و شکایت خود در خصوص دریافت ارقام اضافه و همچنین بروز اختلافات‌ راجع به پلاک ‌خودرو را ‌ با شماره پیامک ۱۰۰۰۰۱۵۳۱  و یا شماره تلفن ۶۳۴۶۸۵۳۱ ۰۲۱ اعلام و موضوع را پیگیری کنند.