شناسهٔ خبر: 66390 - سرویس استان‌ها

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

تاکنون ۴۲۶۰۰ واحد مسکن مهر در قم تکمیل و به‌بهره‌برداری رسید

طلوعی طلوعی گفت: هم‌اکنون و با شروع سال ۱۳۹۸ پیمانکار پروژه بلوار امام علی (ع) پردیسان مشغول انجام کار می ‌باشد و در صورت مساعد بودن آب‌ و هوا، اجرای آسفالت و به دنبال آن بهره ‌برداری از پروژه انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌ رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داوود طلوعی در خصوص پروژه‌های حوزه مسکن که در سال ۱۳۹۷ تحقق یافتند و چشم‌انداز برنامه‌های ۱۳۹۸ اظهار داشت: تعداد کل تعهد استان برای احداث مسکن مهر در کلان‌ شهر قم برابر با ۴۳۵۰۴ واحد بوده است که از این تعداد، تاکنون  تعداد ۴۲۶۲۰ واحد تکمیل و بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به این ‌که ۲۹۵ واحد در سال ۹۷ افتتاح گردید افزود: در حال حاضر و با شروع سال ۱۳۹۸ از میزان تعهد کل استان تعداد ۸۸۴ واحد باقیمانده که ۶۰۰ واحد آن در مراحل قضائی و ۲۸۴ واحد نیز در مرحله ساخت و تکمیل است.

طلوعی ادامه داد: ۲۸۴ واحد باقیمانده شامل  پروژه ۲۵۶ واحدی تعاونی مسکن مروارید سازان نوین و همچنین  ۲۸ واحد از پروژه تعاونی پیشگامان توسعه مسکن است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: با تکمیل و تحویل ۲۸۴ واحد باقی‌ مانده از مسکن مهر، در سال ۱۳۹۸ ان‌شاالله شاهد جشن اختتام مسکن مهر استان خواهیم بود.

وی در خصوص پروژه بلوار امام علی(ع) پردیسان اظهار داشت: با رفع برخی از معارضات و موانع، عملیات اجرایی سرعت بیشتری گرفته و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طلوعی افزود: بخش‌های قابل‌ توجهی از بلوار امام علی(ع) پردیسان آماده اجرای اسفالت است که در روزهای آتی و با مساعد شدن شرایط آب‌ و هوایی، اجرای آسفالت آغاز خواهد شد و امیدواریم به ‌زودی بهره‌ برداری از آن انجام شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان بیان داشت: شوارع محله شش پردیسان نیز در سال گذشته توسط این اداره کل احداث و تکمیل ‌شده است و همشهریان در حال استفاده و بهره‌برداری از آن هستند.