شناسهٔ خبر: 66434 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان:

سيل تا کنون 604 میلیارد تومان به جاده‌های استان خوزستان خسارت وارد كرده است

غلامعباس بهرامی نیا طبق آخرین برآورد انجام شده، سيل استان خوزستان در حدود 604 میلیارد تومان به جاده‌های اين استان خسارت وارده كرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌اي، غلامعباس بهرامی نیا مدير كل راهداري و حمل‌و‌نقل جاده ‌ي استان خوزستان با اشاره به بازگشایی محور اهواز- شوش – اندیمشک اظهار داشت: این مسیر از روستای الباجی تا روستای سید عباس در سه تا چهار مقطع حدود 20 کیلومتر دچار آبگرفتگی شده است كه در بخش هایی  از اين محور، تردد در مسیر به صورت دو طرفه است، از این رو رانندگان احتیاط لازم را در حین رانندگی داشته باشند.

وی با بیان این که در ورودی شهر اهواز (پلیس راه قدیم اهواز - اندیمشک) مشکلاتی ناشی از آبگرفتگی جاده وجود دارد، افزود:به رغم آبگرفتگی، تردد در این مسیر برقرار است اما امیدواریم سطح آب در این مقطع کاهش پیدا کند تا مجددا" محور مسدود نشود.

بهرامی نیا در خصوص وضعیت آبگرفتگی پل چمران گفت: پل چمران مشکلی ندارد اما آب هایی که از مناطق دوردست به سمت اهواز در حال حرکت هستند، بر روی پل رفته و مقداری آب روی پل است كه تلاش مي كنيم این آب ها را منحرف کنیم تا آسيبي به پل وارد نشود.

وی در خصوص وضعیت جاده شادگان اظهار داشت: با پیگیری و تلاش ستاد مدیریت استان، محورهاي این شهرستان تا كنون تحت کنترل است و مشکلی ندارند. در مقاطعی نيز که باید اقداماتی برای جلوگیری از آبگرفتگی  صورت می گرفت، انجام شده و تلاش شده با ایجاد سیل بند از ورود آب به جاده جلوگیری شود.

بهرامی نیا با اشاره به تلاش نیروهای راهداری و  حمل و نقل جاده ای براي بازگشایی چند مسیر روستایی در طی چند روز گذشته گفت:تلاش می شود محورهای روستایی مزرعه و آهودشت نیز با لوله گذاری و هدایت آب، امروز بازگشایی شوند.

وی خاطر نشان كرد:بعضی از روستا ها تخلیه شده‌اند و امکان کار در آنها وجود ندارد؛ در این روستاها بلافاصله با کاهش سطح آب، اصلاح محورها انجام می شود.