شناسهٔ خبر: 66468 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد خبر داد:

امضای ٢٥ تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد/ تأكید برایجاد انسجام كالبدی، اجتماعی و جمعیتی به منظور ارتقای كیفیت زندگی

داود صفدری مدیرعامل شركت عمران شهر جدیدهشتگرد از امضای ٢٥ تفاهمنامه سرمایه گذاری بخش خصوصی با هدف ساخت خدمات روبنایی، مسكن و واحدهای تجاری به ارزش ٣ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در سهر جدید هشتگرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود صفدری مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد در نشست خبری امروز ٢٧ فروردین ماه كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد سیاست ایجاد شهرهای جدید را كمك به تأمین مالی وضعیت اقتصادی كشور در دهه ٦٠ دانست و گفت: عملیات اجرایی شهر جدید هشتگرد در سال ٦٤ آغاز و افق جمعیتی آن نیز حدود ٧٠٠ هزار نفر در سال ٨٩ اعلام شد.

صفدری در ادامه عدم خدمات روبنایی مناسب و تعریف پروژه های پراكنده را دلیل اصلی توسعه نامتوازن كالبدی این شهر جدید دانست و گفت: در این راستا طرح های باقیمانده آماده سازی شهری كه عدم توازن فعلی را سبب شده است در قالب قرارداد با سه پیمانكار بزرگ با اولویت محورهای شرقی به غربی در دستور كار قرار گرفته و در مراحل اجرا است.

وی با بیان اینكه تأمین خدمات روبنایی شهر با الگویی تحت عنوان ایجاد مراكز محلات از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی نیز در اولویت برنامه های سال جاری هشتگرد قرار گرفته است گفت: خوشبختانه در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهر جدید هشتگرد در اواخر سال ٩٧ موفق به امضای ٢٥ تفاهمنامه با ارزش ٣ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان شدیم كه هم اكنون در حال تبدیل به قرارداد هستند.

به گفته این مقام مسئول شركت عمران شهر جدید هشتگرد با تأمین زمین و پروانه ساختمانی و بخش خصوصی با انجام عملیات اجرایی پروژه ها را در حوزه های خدمات روبنایی، مسكن و واحدهای تجاری پیش خواهند برد.

صفدری در ادامه سخنان خود از آغاز مراحل ساخت ٤ مركز محله هركدام با پیشرفت فیزیكی ٣٥ درصد در این شهر خبر داد و گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده ساخت ٥ مركز محله دیگر در هشتگرد با هدف تأمین خدمات روبنایی در دستور كار قرار گرفته است .

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به برنامه ساخت ٢٠٠ هزار واحد مسكونی ( مسكن امید) در شهرهای جدید سطح كشور بیان كرد: سهم هشتگرد از این برنامه ١٨ هزار واحد است كه باید تا سال ١٤٠٠ به پایان برسد. در حال حاضر ساخت ٥ هزار و ١٢٢ واحد در سال ٩٧ و ٥ هزار و ٨٦ واحد از ابتدای سال ٩٨ تا كنون در هشتگرد اغاز  شده كه این رقم تا پایان خردادماه باید به ٦ هزار و ٥٠٠ واحد برسد.

وی هدایت نقدینگی موجود در كشور به بخش ساخت و ساز ، ایجاد اشتغال و گردش مالی مثبت در سطح جامعه را از اهداف این برنامه اعلام كرد و گفت: این برنامه در تمامی شهرها در سه بخش مشاركت در محله سازی، مشاركت در ساخت و ساز و انتقال واحدهای فاقد متقاضی پروژه مسكن مهر به این طرح در حال انجام است.

مدیرعامل شركت عمران شهر جدید هشتگرد تعداد واحدهای مسكن مهر این شهر را جدای از مساكن فاقد متقاضی حدود ٣٩ هزار واحد اعلام كرد و گفت: تا كنون از این تعداد ١٧ هزار واحد تحویل، ٦ هزار واحد در مرحله رفع نقص و مابقی در حال اجرا است كه قطعا تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

صفدری اتمام طرح مسكن مهر و پروژه خط متروی هشتگرد در سال ٩٨ را از مأموریت های اصلی خود اعلام كرد و افزود: برای تكمیل پروژه مترو به ٣٠٠ میلیارد تومان منابع نقدی نیاز داریم كه پروژه مذكور را با پیشرفت فیزیكی ٧٦ درصد به دستور و تأكید ریاست جمهوری هرچه سریعتز به پایان برسانیم.

وی بازگرداندن جایگاه شهر هشتگرد به روزهای سابق و درخشان خود را از دیگر اهداف خود در سال جاری دانست و گفت: ایجاد انسجام كالبدی، اجتماعی و جمعیتی شهر به همراه تأمین خدمات رفاهی شهر از اقداماتی است كه به منظور ارتقای كیفیت زندگی مردم در دستور كار جدی شهر قرار گرفته است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان كرد: بزرگراه هشتگرد به طالقان نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد كه متعهد شده ایم منطقه در محدوده شهر جدید را هرچه سریعتر اجرا كنیم