شناسهٔ خبر: 66473 - سرویس استان‌ها

نشست بررسی پروژه‌های بازآفرینی تبریز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

سید محمد پژمان نشست بررسی پروژه‌های بازآفرینی تبریز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در محل سالن جلسات شهرداری کلان شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، جلسه جمع بندی و تعیین تکلیف پروژه های بازآفرینی کلانشهر تبریز با حضور پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی، اسحاقی نژاد و دیگر مسئولان در محل سالن جلسات شهرداری کلان شهر تبریز برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف اصلی را در توجه به تولید مسکن در بافت های میانی، حاشیه ای و تاریخی مورد هدف بازآفرینی دانست البته این موضوع به تنهایی مولفه کافی برای اجرای هدف نیست و می بایست در کنار سکونت و جابجایی مردم خدمات رسانی فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و آموزشی نیز در نظر گرفته شود .

پژمان افزود: در نظر داریم تغییرات عمده ای در روند امور شرکت بازآفرینی نسبت به برنامه ریزی های گذشته ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمات سریع تر و بهتری ارائه نماییم و موضوع اصلی حفاظت و سیانت از افرادی است که در سکونت گاه های نامناسب و ناکارآمد با بافت های ضعیف و مشکل دار و فرسوده شهری زندگی می کنند و خطرهای اصلی در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی متوجه آنهاست، فلذا رکن اصلی کار مردم که حفاظت و سیانت از آن هاست را انجام داده ایم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران حمایت از انبوه سازان برابر مقررات شرکت بازآفرینی، شنیدن نظرات مردم محلات مورد هدف بازآفرینی، و هماهنگی و همبستگی ادارات و سازمان های حتی توسعه گران با معاون عمرانی استانداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخش خصوصی و افراد توانمند را باید در کنار خودمان داشته باشیم تا قدرت عمل برنامه های ما هم بالا رفته و به طور وسیع و گسترده فعالیت کنیم.

وی گفت:  ما در نگاه به پروژه ها هرگز نگاه سوداگری نداشته و ریالی برای سود تصور نمی کنیم پس همه عوامل باید تمام هزینه های خود را تا ریال آخر برای این منظور هزینه کنند و حتی شهرداری ها هم برای تنظیم سند نباید پولی دریافت کنند.

در این جلسه مقرر شد:  

۱-هیات اجرایی با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی با حدود اختیارات مشخص در استان تعیین و اختیارات لازم تفویض گردد.

۲- اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بافت های مورد مداخله را به صورت پلاک به پلاک و با تعیین محدوده ها و داخل محدوده ها با تمام اجزا و عناصر آن به مالکین مشخص کند.

۳-اداره کل راه و شهرسازی موضوع مطالعات را متقبل شود.

در پایان جلسه هم مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و هیات همراه از پروژه ارک تبریز در محل مصلی و خیابان ارک، محله چوخورلار با بافت فرسوده شهری، محله ناکارآمد اسدگلی، محل پروژه جابجایی سه هزار خانوار در شهرک ارم و پروژه ششصد واحدی شهرک اندیشه بازدید کردند.