شناسهٔ خبر: 66512 - سرویس وزارتی

در مراسم تكريم و معارفه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی مطرح شد؛

استفاده از مدیران جوان بخشی از عمل‌گرایی وزیر راه و شهرسازی است/ لزوم تحول اساسی در حوزه منابع انسانی

تودیع و معارفه صبح امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین در ساختمان مرکزی وزارت راه و شهرسازی مراسم تكريم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این وازرتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز با حضور مهران کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها و مصطفی طاعتی مقدم، مدیرکل حوزه وزارتی مراسم تكريم و معارفه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با حضور سیدسعید علائی معاون سابق و مهدی عبوری معاون تازه منصوب شده از سوی محمد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم تودیع و معارفه مهران کفاش و مصطفی طاعتی ضمن تشکر از زحمات معاون سابق توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی برای معاون جدید این وزارتخانه آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون کردند.

لازم به ذکر است در این مراسم معاونت‌های مختلف حوزه توسع مدیریت و منابع انسانی وزارتخانه نیز حضور داشتند.

کفاش: بهره‌گیری از مدیران جوان بخشی از عمل‌گرایی مقام عالی وزارت است

مهران کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از زحمات سیدسعید سیدعلائی معاون سابق حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارتخانه، اظهار داشت: طولانی بودن مدت زمان حضور یك شخص در یک مسئولیت، نشان دهنده سلامت ایشان در خدمت‌رسانی است كه این موضوع حائز اهمیت فوق العاده بوده، لذا می‌بایست از حضور ایشان در طی این سال‌ها به نیکی یاد شود.

وی افزود: حضور و به دوش کشیدن چنین مسئولیتی در طولانی‌مدت یک ویژگی برجسته است كه قطعا در این بین یکی از دلایل، تعامل مناسب ایشان با همکاران و مقامات مافوق و هم طراز بوده است در غیر این صورت شاهد این مسئولیت طولانی نبودیم.

معاون حقوقی وزیر راه و شهرسازی در ادامه، با اشاره به اینکه محمد اسلامی همیشه از سیدعلائی و فعالیت ایشان به نیکی یاد کرده و نگاهی همراه با احترام دارند با بیان این که این جابه‌جایی‌ها طبیعی بوده و در راستای دمیدن یک روح تازه و داشتن یک تفكر جدید است، تاکید کرد: آقای وزیر پس از بررسی‌های فراوان، آقای دكتر عبوری را برای تصدی این جایگاه انتخاب نمودند.

كفاش گفت: با عنایت به سیاست‌ها و عملكرد مقام عالی وزارت در طی مدت تصدی ایشان، شاهد عملگرا بودن تصمیمات ایشان هستیم. به عنوان مثال زمانی كه شعار دولت، جوانگرایی و استفاده از بانوان بود، این موضوع را در عمل ایشان دیدیم و شاهد بهره‌گیری از بانوان وزارتخانه در منصب‌های گوناگون و همچنین استفاده از جوانان دهه شصت در پست‌های مدیریتی مناسب است.

وی تاکید کرد: آقای دکترعبوری نیز سال‌های متمادی در یك پست اجرایی پراهمیت در حوزه مدیریت شهری، در محیطی پرتنش و پرموضوع مشغول به خدمت بوده‌اند.

شهرداری ساری یک نهاد پراهمیت در مرکز استان مازندران بوده که مركز توجه و نگاه‌های ویژه است. همچنین با عنایت به خصوصیات فردی و حرفه‌ای ایشان، در زمان تصدی در شهرداری رامسر نیز به عنوان سردار سازندگی، حضورشان منشأ خیر و اثرات فراوان بوده است.

طاعتی: امیدواریم شاهد تحولی اساسی در حوزه منابع انسانی باشیم

در بخش دیگری از این مراسم مصطفی طاعتی‌مقدم، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک تولد حضرت علی‌اکبر و روز جوان با اشاره به انتخاب مهدی عبوری به عنوان جوان‌ترین معاونت این وزارتخانه اظهار کرد: ضمن تشکر از فعالیت‌های آقای سیدعلائی به خصوص در بحث حقوق و مزایا که واقعا پیگیر آن بودند، آقای وزیر همیشه روی آن تاکیدداشتند.

وی افزود: در بحث انتخاب آقای عبوری هم ثابت قدم بودن‌شان در شهرداری ساری که بیش از ۸۰ ماه شهردار یک شهر بودن نشان از این مساله است و تاکید دارد که انسانی سالم و توان اجرایی بالایی دارند. امیدواریم مجموعه وزارت راه و شهرسازی در ادامه از همکاری این دو عزیز بهره برده و یک تحول اساسی را در حوزه منابع انسانی اتفاق رخ دهد.

سیدعلائی: تشکر ویژه از مهندس اسلامی بابت انتخاب و اعتمادشان دارم

سیدسعید سیدعلائی، معاون سابق توسعه مدیریت و منابع انسانی و مشاور وزیر در امور نوسازی و تحول منابع انسانی در این مراسم تودیع و معارفه اظهار کرد: خدا را شاکرهستم که در این مدت ۲۷ سال کارمند وزارت راه و شهرسازی بوده‌ام، توفیق خدمت داد تا وظیفه‌ای محوله را تا حدودی ادا کنیم.

وی افزود: باید تشکر ویژه‌ای از مهندس اسلامی، مقام عالی وزارت داشته باشم که به بنده اعتماد داشتند. همان‌طور که می‌دانید حوزه منابع انسانی بیشترین ارباع رجوع را در ستاد و استان‌ها دارد. طی هشت سال گذشته سعی شد تا آنجا که امکان دارد طبق توصیه‌های مراجع عظام در بحث خدمت بی منت مجاهدت و مراقبت را سرلوحه قرار داده شود.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در ابتدای ادغام شرایط بسیار سختی داشت و با مسئولیتی که در حوزه منابع انسانی و بودجه گرفتیم بحث ساختار و تشکیلات مشکلات عدیده‌ای داشت. خدا را شکر امروز در شرایطی هستیم که اتفاقات زیادی افتاد تا با تلاش همکاران کار پیش برود و دوستان آگاه به این مساله هستند.

سیدعلائی با اشاره به انتخاب مهدی عبوری از سوی وزیر راه و شهرسازی و شایسته دانستن این انتخاب در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و مقام عالی وزارت گفت: شک ندارم جناب آقای عبوری با کارنامه‌ای که در مناصب گذشته داشته‌اند بدون شک موفق خواهند بود و در ادامه راه بنده و مجموعه وزارت راه و شهرسازی همراه‌شان خواهد بود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی مجموعه بسیار بزرگی است که زیرمجموعه‌های زیادی دارد و قطعا حضور آقای دکتر عبوری منشأ اثر خوب خواهد بود و به ایشان و آقای وزیر بابت این انتخاب تبریک می‌گویم. قطعا همچنان در خدمت آقای عبوری خواهیم بود تا نکات مورد نیاز را انتقال و همفکری داشته باشیم و ایشان به عنوان یک مدیر جهادی شایسته این سمت هستند.