شناسهٔ خبر: 6661 - سرویس مسکن و شهرسازی

تاثیر مقطعی انتشار غیررسمی افزایش وام مسکن؛

افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن تا ۱۰۰ هزار تومان/ یک کارشناس: واکنش‌ها هیجانی و مقطعی است

تسهیلات مسکن برخی دلالان و بورس‌بازان با اعلام خبر احتمال افزایش وام مسکن به ۶۰ میلیون تومان در اواخر ساعات اداری روز گذشته، اوراق تسهیلات مسکن را تا حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته در اواخر ساعات اداری خبری غیرموثق منتشر شد مبنی بر موافقت ضمنی بانک مرکزی با افزایش وام مسکن بانک مسکن از ۳۵ به ۶۰ میلیون تومان که البته هنوز هیچ یک از مسئولان شورای پول و اعتبار، بانک‌ مسکن و بانک مرکزی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

بنابر این گزارش بازار مسکن هنوز واکنش خاصی به این خبر نشان نداده است؛ اما برخی دلالان و بورس‌بازان در آخرین ساعات معاملات فرابورس و اوراق تسهیلات مسکن، در واکنشی هیجانی قیمت هر برگه‌ ۵۰۰ هزار تومانی حق تقدم تسهیلات مسکن را تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش دادند که رشدی ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته یک کارشناس بازار سهام، این واکنش‌ها هیجانی و مقطعی است؛ به همین دلیل است که از صبح امروز (سه‌شنبه هشتم اردیبهشت) هم‌زمان با آغاز معاملات بازار سهام، قیمت نماد «تسه» در فرابورس، همچنان بر پاشنه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان می‌چرخد که نشان‌دهنده حبابی بودن افزایش قیمت‌های روز گذشته است.

در حال حاضر قیمت هر برگه حق تقدم تسهیلات مسکن با تاریخ انقضای دو سال بعد از اردیبهشت ۹۴، به قیمت ۷۴ هزار تومان به فروش می‌رسد که نسبت به دیروز هزار تومان کاهش داشته است. همچنین برگه‌هایی که دارنده آنها تا ۱۵ خرداد امسال مهلت تشکیل پرونده و اخذ موافقت قطعی دریافت وام دارند، با هشت درصد کاهش نسبت به ماه گذشته به ۵۵ هزار تومان کاهش یافته است. البته کارشناسان فرابورس خرید این برگه‌ها را به کسانی توصیه می‌کنند که می‌توانند تا ۲۰ روز آینده به اخذ تسهیلات خرید مسکن مبادرت کنند./