شناسهٔ خبر: 66657 - سرویس استان‌ها

با برطرف کردن مشکل مسدود شدن جاده به دلیل رانش کوه؛

محور اردبیل- آستارا توسط راهداران اردبیل بازگشایی شد

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: محور اردبیل-آستارا که ساعاتی به دلیل رانش کوه مسدود شده بود، بازگشایی و تردد خودروها مجددا برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، درخصوص مسدود شدن محور اردبیل - آستارا که روز گذشته رانش کوه در دو کیلومتری آق چای و انتهای حوزه استحفاظی باعث انسداد آن شده بود درباره آخرین وضعیت این محور اظهار کرد: بعد از ظهر روز دوشنبه رانش کوه در دو کیلومتری آق چای و انتهای حوزه استحفاظی استان اردبیل در محور اردبیل- آستارا گزارش شد. همان زمان با حضور به موقع و تلاش بی وقفه راهداران استان اردبیل ۲۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری انجام و در نهایت بخش اصلی جاده پاک سازی شد تا تردد خودروها مجددا برقرار شود.

عضو شورای اداری استان افزود: در عملیات بازگشایی این محور ۵ اکیپ راهداری از استان حضور داشتند و همچنان عملیات ریزش برداری در اطراف جاده ادامه دارد.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان با تقدیر از تلاش راهداران استان گیلان، تصریح کرد: به دلیل همکاری و تعامل راهداری اردبیل با سایر نهادها در کمترین زمان مشکل محورهای مواصلاتی مدیریت می شود.

رحمتی گفت: با توجه به تداوم بارش برف در اغلب محورهای مواصلاتی استان، ۸۰ اکیپ راهداری همچنان در محورها به ویژه گردنه های کوهستانی مستقر هستند.