شناسهٔ خبر: 66705 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل بانک‌مسکن مطرح کرد؛

كلنگ زني پروژه ۱۵۰۰ واحدی تبریز با سرمایه بانک‌مسکن در خرداد ۹۸/افتتاح پروژه ۹۶ واحدی نرگس و آغاز احداث پروژه ۹۸ واحدی ارغوان در تبریز

ابوالقاسم رحیمی انارکی رحیمی‌انارکی ضمن افتتاح پروژه ۹۶ واحدی نرگس، کلنگ زنی پروژه ۹۸ واحدی ارغوان در شهر تبریز که توسط بانک مسکن احداث شده و می‌شود از آمادگی بانک برای احداث پروژه ۱۵۰۰ واحدی پروژه آیمان که با همکاری شهرداری و بانک مسکن احداث می شود خبر داد و گفت: کلنگ بزرگترین پروژه سرمایه گذاری مسکن بانک در نیمه خردادماه سالجاری به زمین زده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک‌مسکن که روز گذشته سوم اردیبهشت ماه از چندین پروژه‌ای که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و بانک مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح و یا آغاز شده بود، بازدید کرد. بازدید از فعالیت کارگاه ساختمانی پروژه آیمان، افتتاح پروژه ۹۶ واحدی نرگس و کلنگ زنی پروژه ۹۸ واحدی ارغوان از جمله پروژه هایی است که روز گذشته مورد بازدید و افتتاح مدیرعامل بانک مسکن قرار گرفت.

رحیمی‌انارکی در خصوص جزئیات پروژه‌های فوق به ارایه توضیح پرداخت و به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: پروژه آیمان به عنوان بزرگترین پروژه‌ای که قرار است توسط بانک‌مسکن احداث شود و با حضور وزیر راه و شهرسازی در خردادماه سالجاری کلنگ آن به زمین زده می‌شود در زمینی به مساحت ۵۴ هکتار در کنار بافت فرسوده حکم آباد تبریز قرار دارد.

مدیرعامل بانک‌مسکن با اعلام اینکه پروژه آیمان پروژه‌ای ۱۵۰۰ واحدی است، افزود: این زمین توسط شهرداری تبریز خریداری می‌شود و توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن احداث خواهد شد. در حال حاضر، تجهیز کارگاه آغاز شده و در بازدیدی که از آن داشتیم تمامی نقشه‌ها و ماکت‌ها نهایی شده‌اند و زمانیکه مجوزهای نهایی از شهرداری تبریز اخذ شوند، عملیات آغاز می‌شود.

رحیمی‌انارکی خاطرنشان کرد: این پروژه توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک‌مسکن احداث می‌شود و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن هم مالکیت زمین‌ها را برعهده دارد و هم ساخت آن توسط خود شرکت انجام می‌شود که جزو بزرگترین پروژه‌های بافت فرسوده‌ای است که به صورت یکجا انجام خواهد شد. کلنگ فاز اول این پروژه که شامل ۵۰۰ واحد مسکونی است به زمین زده می‌شود.

وی در خصوص اینکه احداث واحدهای مسکونی توسط بانک‌مسکن در بافت فرسوده چندمین پروژه‌ای است که اجرا می‌شود؟ توضیح داد: پیش‌تر توسط بانک‌مسکن در بافت فرسوده پروژه‌هایی احداث شده اما در این حجم و ابعاد این نخستین پروژه سرمایه‌گذاری است.  

مدیرعامل بانک‌مسکن همچنین اعلام کرد: پروژه ۹۶ واحدی نرگس در رشدیه تبریز، روز گذشته در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع در ۱۴ طبقه مسکونی افتتاح شد. تامین مالی این پروژه از محل صندوق زمین و ساختمان انجام گرفته که در کمتر از ۳ سال به اتمام رسید.

وی بازده سالیانه صندوق را در این پروژه سالیانه ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: پروژه نرگس جزو پروژه‌های موفق بانک مسکن بوده است زیرا تمامی پروژه‌های این صندوق در زمان افتتاح، واگذار شده بودند که نشان‌دهنده کیفیت مناسب این پروژه است.

رحیمی‌انارکی همچننی از کلنگ زنی پروژه ۹۸ واحدی ارغوان خبر داد و افزود: این پروژه نیز در کمتر از ۳ سال به اتمام می‌رسد.