شناسهٔ خبر: 66771 - سرویس استان‌ها

به مناسبت ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل انجام شد؛

توزیع ۱۰۰۰ كلاه ايمني رایگان میان راکبان موتور سوار در استان ایلام

موتور سواران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ضمن گرامیداشت هفتم اردیبهشت روز ایمنی در حمل و نقل گفت: بیش از ۱۰۰۰ كلاه ايمني رایگان میان راکبان موتور سوار دربرخي از روستاهاي استان در سال گذشته توزيع شده است.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام, نوراله دلخواه اظهار کرد: راههای ارتباطی ایلام به دلیل حضور انبوه زائران عتبات عالیات خصوصا در ایام اربعین و نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق از اهمیت خاصی برخوردار و در برخی از ایام سال از راه‌های پر ترافیک هستند و این امر اهمیت راه‌های درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از وضعیت حمل و نقل جاده‌ای پدید آورده است.

نوراله دلخواه ادامه داد: ارتقا و اعتلای فرهنگ ایمنی و رعایت قوانین و مقررات توسط کاربران جاده‌ای را عاملی موثر در جهت کاهش سوانح رانندگی به شمار می رود و بحث ایمنی از جمله مسائلی است که در صنعت حمل و نقل اهمیت شایانی دارد و نباید ایمنی فدای سرعت و روان سازی شود و بحث سلامت رسیدن بار و مسافر به مقصد،اضافه تناژ،آموزش و غیره همه از شاخصه‌هایی هستند که غفلت از آنان چالش های زیادی را فرا روی این صنعت قرار خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل در سال گذشته توزیع رایگان بیش از ۱۰۰۰ عدد کلاه ایمنی در سطح بخش ها و روستاهای حاشیه راههای استان ،نصب شبرنگ آشکارسازی بر بدنه ادوات کشاورزی،بدنه موتور سیکلت ،پخش کلیپ ایمنی در صدا و سیما مرکز ایلام و برنامه های آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان را با هدف ارتقا آگاهی نسبت به ایمنی وسیله نقلیه و ارتقا فرهنگ رانندگی در دستور کار خود قرار داد.

دلخواه تصریح کرد: ایمن سازی راهها ،رفع نقاط حادثه خیز،اجرای روکش آسفالت در محورهای اصلی استان ،نصب انواع علائم انتظامی ، اخطاری و اطلاع رسانی ،ایجاد روشنایی،اجرای دوربرگران ،تفکیک راه‌های رفت و برگشت،اجرای خط کشی و برنامه های مدون دیگر اقداماتی است که در خصوص ایمن‌سازی محورها به طور مداوم در دست اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: رسیدگی بیش از ۱۰۰۰ تخلف جاده ای ،نصب ۸۷ دوربین نظارتی تصویری ،تردد شمار و ثبت سرعت در محورهای مواصلاتی استان در راستای ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات جاده ای توسط این اداره کل صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با به کارگیری روشهای علمی و اهمیت دادن به موضوع ایمنی در حمل و نقل جاده ای، فرهنگ سازی (فرهنگ و رانندگی) و احترام به قوانین و مقررات رانندگی بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی را کاهش خواهد داد.