شناسهٔ خبر: 66781 - سرویس استان‌ها

تشریح عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه

کامیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در تشریح عملکرد حمل و نقل سال ۹۷ استان گفت: درسال گذشته ۱۰ میلیون تن انواع کالا در قالب ۶۵۰ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه , فریبرز کرمی در ادامه به صدور بیش از ۹۵۰۰ عدد کارت هوشمند برای رانندگان و ناوگان باری استان در سال ۹۷ اشاره داشت و اظهار داشت: در این مدت نیز با رانندگان و شرکت‌های  حمل و نقل کالای متخلف استان برخورد قانونی صورت گرفته است.

کرمی افزود: در سال ۹۷ به متقاضیان خرید و نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا، تسهیلاتی ارائه دادیم و حواله ۵۸ هزار حلقه لاستیک جهت ناوگان باری و مسافری را صادر کردیم.

وی بر اصلاح نرخ حمل کالا  بر اساس تن- کیلومتر تأکیدکرد و گفت: با اجرای این طرح در ۳ ماه پاییز سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن،۵ درصد افزایش بارنامه مصرفی،۶ درصد افزایش تناژ و ۷۴ درصد نیز افزایش درآمد در استان داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان، برخی دیگر از اقدامات انجام شده حوزه حمل و نقل کالا در سال ۹۷ را برشمرد که از جمله این اقدامات می توان به؛ شناسایی مراکز عمده بار، اجرای گشت های مستمر دروازه ای، نظارت بر عملکرد شرکت ها وموسسات حمل و نقل کالا، برگزاری جلسات هماهنگی با استان های همجوار، همکاری روزافزون با قرارگاه پلیس راه به منظور جلوگیری از تردد کامیون های فاقد بارنامه و همچنین تعامل و هم اندیشی با تشکل های صنفی اشاره داشت.