شناسهٔ خبر: 66791 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان خبر داد:

تصويب طرح هادي شهرکوهستک

آرش رضایی در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان هرمزگان کلیات طرح هادی شهر کوهستک تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان ،آرش رضایی درخصوص طرح هادي شهر کوهستک گفت:  شهر کوهستک از شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری استان واقع در شهرستان سیریک است.

وی در ادامه افزود:  جمعيت اين شهر در سال ۱۳۹۵ به عنوان سال پایه برابر ۳۰۶۶ نفر بوده كه با احتساب نرخ رشد پيشنهادي ۳.۰۴ ، جمعيت پيشنهادي براي افق سال ۱۴۰۵ برابر ۷۰۰۴ نفر درنظر گرفته شده است. همچنین مساحت محدوده شهر ۳۲۷ هکتار پیش بینی شده و مساحت ۱۴۴۰ هکتار معادل ۴/۴  برابر محدوده به عنوان حریم شهر درنظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان ادامه داد: به دليل همجواري اين شهر با سواحل دریای عمان و حوزه مکران و با توجه به اهمیت بالای شهر، تهيه طرح هادي شهري براي کوهستک توسط دفتر فني استانداري به مشاور ذيصلاح ارجاع شده و پس از جلسات متعدد كميته كارشناسي و تائيد طرح در جلسه كارگروه امور زيربنايي و شهرسازي در شوراي برنامه ريزي استان مطرح و به تصويب رسيد و جهت اجرا به کلیه دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ می شود.

رضایی افزود: برنامه ريزي هاي طرح هادي شهرکوهستک  بر اساس طرح هاي فرادست و تكيه بر مطالعات طرح ويژه مكران و ICZM و تاكيد بر نقش و عملكرد گردشگری در منطقه مطرح بوده كه قطعا تصويب اين طرح در آينده ميتواند در اجراي برنامه هاي توسعه و رشد و بالندگي اين شهر و سكونتگاههاي اطراف نقش مهمي ايفا نمايد.

رضایی اظهار اميدواري كرد: اين طرح ها كه به عنوان مكانيزم ايجاد تعادل در توسعه شهري و در جهت ايجاد نظم و انضباط فضايي و كالبدي تهيه مي گردد، پايه و اساس اجراي كليه پرو‌ژه هاي عمراني و برنامه هاي توسعه فيزيكي در كليه ابعاد سكونت، فعاليت در حيطه  محدوده و حريم شهري خواهد بود.